Onderweg en een schijtende aap - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Onderweg en een schijtende aap - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Onderweg en een schijtende aap

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

05 September 2017 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Best een pakkende titel voor deze blog toch?! Al benieuwd naar die aap? ;) dat vertel ik zometeen! Maar eerst eens even over hoe onze reis tot nu toe is verlopen.

Na een prima vlucht van dik 10 uur en 10 minuten, zijn we aangekomen op de luchthaven van Johannesburg. Daar werden we opgewacht door een mevrouw van untamed travel en die loodste ons zo door de douane. Kei handig! Al was die mevrouw die in het douanehokje zat, wel een van de meest chagrijnige mensen die ik ooit ontmoet heb! En ik dacht nog 'oh jee, als ze hier allemaal zo gezellig zijn, dan staat me nog wat te wachten.' Maar gelukkig was zij een uitzondering want daarna hebben we alleen nog maar hele aardige en lieve mensen ontmoet. Nadat we ook onze koffers hebben gevonden (natuurlijk altijd de laatste die op de band verschijnen, zul je altijd zien!) zijn we naar ons hotel gebracht en zijn we eigenlijk meteen ons bed ingedoken.

De volgende dag stond er namelijk een hele lange autorit op de planning. 413 km hebben we afgelegd in onze prachtige Toyota huurauto. Het stuur zit hier weer aan de "verkeerde kant" ;) en ook rijden doen ze links. Maar eigenlijk wende dat bijna meteen. Ervaringsdeskundige hier hè ;) en Fleur blijkt een geweldige kaartlezeres dankzij de spoedcursus van haar broer Sam. Dus we zijn best een goed team zo!

En dus zijn we dan gisteren gearriveerd in Tzaneen. Een plaatsje dat niet heel spannend is, maar prima voor een korte tussenstop. Vandaag hebben we dan ook niet heel veel gedaan. Lekker aan het zwembad gelegen en een beetje bijgekomen van de vlucht en de lange autorit van gisteren. En dan komen we bij het verhaal van de aap! Nou, we zitten dus aan het zwembad. Boekje lezen enzo. Roept Fleur ineens: 'kijk daar loopt een aap op het dak van het hotel!' Die aap die rende daar over dat dak, springt in de dichtstbijzijnde palmboom en gaat daar lekker een partijtje zitten kakken! Zo naar beneden! Hahaha nog geen regen gezien maar wel al apenpoep uit de lucht zien vallen! Hij kijkt ons aan zo van 'dat lucht op.' En weg is ie. Doei!

Net hebben we even de route bekeken die we morgen moeten gaan rijden. Want we gaan richting het krugerpark! Alleen is dat in de navigatie niet bekend en moeten we dat op de ouderwetse manier gaan doen. Met de kaart dus. Dat mag Fleur doen want met mijn richtingsgevoel komen vast wel ergens in China uit ofzo ;)

Nou, tot snel weer!

Xx Lins en Fleur

• 05 September 2017 - 18:49

Hans Van Dooren:

leuk verslag. Kijk al uit naar het volgende.

• 05 September 2017 - 19:14

Sharon Bish:

Als t dan maar bij apen blijft.. in t kruger park .. dan valt schade nee! Safe trio! X

• 05 September 2017 - 19:28

Dorien Nieuwenhuis:

In ieder geval een heel goed begin dames!!! Leuk om jullie verhalen te kunnen volgen!! Groetjes (tante ) Dorien en (ome) Ben van Fleur!

• 05 September 2017 - 19:55

Gaby:

Ohh maarre... in China uitkomen is helemaal niet zo verkeerd hoor! De mooiste 'dingen' komen daar vandaan

• 05 September 2017 - 21:08

Carin:

Hoi Fleur en Lindsy
    Gezellig zo om mee te reizen in jullie verhalen. Veel plezier met de andere beesten in het park. En rij voorzichtig dames

• 05 September 2017 - 21:09

Mam:

Hé meiden, leuk verslag weer, die dame op het vliegveld had zeker haar dag niet kan gebeuren toch.......goed dat je al vaker aan de linker kant van de weg hebt moeten rijden zou voor mij een probleem zijn denk ik. Fijn dat jullie vandaag een rustige dag hebben gehad fijn om in je vakantie even te relaxen aan het zwembadje. En ik dacht dat je toch wel gewend was aan vreemde schijters met die joekels van ons maar een aap is toch weer eens wat anders.....gelukkig schikten die olifanten morgen niet vanaf het dak. Hahahah veel plezier met rijden naar t kruger en tot schrijfs.....mam

• 05 September 2017 - 23:48

Marja/mam:

Hi Lindsey en Fleur
    Ja Sam heeft zijn zusje goede raad meegegeven,en jullie hebben er profijt van.
    Fijn dat het rijden ook goed gegaan is inderdaad goed dat jij Linsdsey er al ervaring mee hebt gehad.
    Fijn zo'n dagje aan het zwembad.Dat aapje dacht ik zal die dames eens wat laten zien!!

• 05 September 2017 - 23:54

Marja/mam:

Hoi
    Daar ben ik weer.Ik verzend en staat er niet alles op.
    Fijne reis naar het Krugerpark en kijk uit naar de Big 5 ,hopelijk gaan jullie ze zien.
    Doeiii

• 06 September 2017 - 07:50

Wilma Nieland:

Hallo dames,
    Fijn dat de reis goed is gegaan

• 06 September 2017 - 16:15

Liselotte En Lisa:

Hallo Meiden,

Die aap, hahahhaahahahahahahhahahahaah :) wat super grappig!!!

Super veel plezier samen!!

We verheugen ons op het volgende avontuur;)

HARTSKUS VAN LISA EN LISELOTTE

• 06 September 2017 - 21:08

Pap:

Let maar goed op dat die schijtende aap jullie niet volgt en je de auto vol schijt want dan heb je de poppen aan het dansen ;-)
    Veel plezier onderweg op jullie trip naar het kruger park.
    Hopelijk zitten daar geen apen of hebben ze daar meer manieren dan die patroon die van dat dak af heeft gescheten. Ha ha
    Goede reis nog and have fun.