Tot ooit, down under! - Reisverslag uit Weert, Nederland van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Tot ooit, down under! - Reisverslag uit Weert, Nederland van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Tot ooit, down under!

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

07 Oktober 2013 | Nederland, Weert

Het is gewoon alweer een jaar geleden dat ik aan mijn reis richting Sydney en NZ begon... En wat doe je dan? Dan ga je nog eens foto's kijken en nalezen hoe ik het beleefd heb daar, die 6,5 week aan de andere kant van de wereld. Maar wat blijkt? Ben ik toch helemaal vergeten mijn laatste belevenissen op te schrijven op waarbenjij.nu! En nu weet ik niet of jullie erop zitten te wachten, maar hier komt dan, het laatste deel van mijn avonturen down under. (En het is nog een spannend, en vooral vies, maar ook lachwekkend einde kan ik je melden) ;)
Ready? Let's go!

Nou, ik was dus gebleven bij mijn laatste nacht alleen in mijn jucy campertje en ik ging op weg naar Mark in Christchurch voor de laatste paar dagen. Ik citeer bij deze ff een stukje uit mijn reisdagboek.
"Mijn laatste nachtje in de jucy is me goed bevallen. Heerlijk kunnen slapen, maar dat zal me vannacht wel anders zijn ben ik bang :( want waar ben ik in hemelsnaam beland?! In een of ander vettig hostel. En laat ik nou al niet zo'n hostelfan zijn... We liggen op een 6 persoonskamer met een paar bouwvakker-gasten. Op zich niet zo erg, maar het is hier smerig en het stinkt, maja ik doe het er maar mee. 2 nachten en dan lig ik weer in mijn eigen bedje, ooh wat verlang ik daar nu heel erg naar! Wisselen van kamer is geen optie want alles is vol hier en verder ligt er weinig in de buurt. Alles weg door de heftige aardbeving van een paar jaar terug. Hmmm lekker dan!"
Ja, dames en heren, hier dacht ik dat het nog allemaal wel mee zou vallen haha ;) maar het word erger... Ik ga verder...
"De halve nacht wakker gelegen van de stank! Op een gegeven moment heb ik mijn spullen gepakt en ben ik in de tv kamer gaan slapen. En het duurde niet lang of Mark had zich erbij gevoegd omdat zelfs hij het niet meer volhield! En gelukkig na een paar uurtjes slaap in een redelijk-schone-lucht-omgeving, zijn we opgestaan. Mark richting vliegveld om zijn kameraad Bart te gaan halen (die 2 gaan morgen, als ik naar huis ga, samen verder reizen in NZ) en ik dacht nog ff een lekkere douche te gaan nemen, maar ook dat bleek een illusie. Getverdemme wat een smerig gebeuren! Vieze douches, besmeurde spiegels... Ik dacht maar aan 1 ding: wegwezen hier! Toen de mannen terugkwamen van het vliegveld, hebben we besloten om een ander hostel te zoeken. Jammer dan van het geld dat we al betaald hadden voor de komende nacht, maar al moet ik er 1000 euro bijleggen, ik blijf geen seconde langer hier!"
"Midden in het centrum van Christchurch hebben we er 1 gevonden. Al was dat flink zoeken want het lijkt wel een oorlogsgebied hier. Alles is afgezet met hekken en sommige delen van het centrum kom je zelfs helemaal niet in. Alles ligt nog onder het puin door de aardbeving dus. Best heftig hoor! Je kan zien dat het een mooie stad is geweest voor die natuurramp, dat wel, maar het voelt een beetje depri aan met al die puinzooi, hijskranen en oranje warning-signs. Maar het hostel is fijn! Heel fijn! Dus na een heerlijke douche (schoon en wel haha) ff wat relaxen en daarna naar de film en naar de mc Donalds (om het af te leren) ;) die lagen allebei iets buiten het centrum, dus moesten we met z'n 3en in de jucy, maar die is daar niet op gemaakt he! Dus wie mag er achterin? Ik! En niet zitten, nee, liggen! Want als ze je pakken ben je de klos. Dus dekbed eroverheen en daar lag ik dan mooi voor Jan met de korte achternaam te kijken haha. Maar het was supergeslaagde laatste avond! Al zeg ik het zelf ;)"

"Om 6.30 ging de wekker. Tijd om naar huis te gaan. Afscheid genomen van de jongens en op naar het vliegveld. Ik was natuurlijk weer eens veel te vroeg, inchecken kon nog niet, en dus zat er niks anders op dan wachten. Dus ik zit braaf aan de kant te wachten tot me daar een groep van zo'n 50 Indiërs in de rij gaat staan! Lekker dan! Achteraan aansluiten voor Linske dus ;)"
"Eenmaal in het vliegtuig zit ik naast een Nieuw Zeelandse dame, die het ene na het andere wijntje achterover sloeg. Onder het mum van "vliegangst" yeah right! Haha ik heb er zeker 10 geteld! Maja die ging er dus wat langs praten en had zelfs op een gegeven moment haar bh op de grond liggen!! Ik weet niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen maar Hans Klok was er niks bij Hahaha MAF! :)"
Na een tussenstop van 6 uur in Singapore (met nog een extra vertraging er bovenop van 3 kwartier) mocht ik dan eindelijk weer het vliegtuig in, op naar Schiphol. En ook op die vlucht stond me weer wat te gebeuren. Ik zal het jullie niet onthouden! ;) Lees en huiver, maar vooral lach! Hahaha (leuk! want ik weet al wat er komt) ;) Ik citeer weer:
"Ik heb het echt getroffen met mijn mede passagiers weer, haha. Deze vlucht zit ik aan het raam en heb 2 dames van rond de 60 (schat ik zo) uit Vietnam naast me zitten, die allebei geen woord Engels spreken. Dat is dus continue met handen en voeten alles uitleggen. Zelfs de stewards en stewardessen begrijpen er niks van. Maar ze zijn zo schattig! De mevrouw direct naast me zei dat ze Ju heet. (ze spreekt het uit als dju, wat in het Limburgs vertaald dus wel erg grappig is) haha :) De andere mevrouw, die dikke-jampotglazen-bril-draagster is, heet Ming. We hebben net ons ontbijt op en door middel van over mijn buik te wrijven, probeer ik duidelijk te maken dat het lekker was. Dikke buik! Zo wees ik ook nog. Dus Ju aan mijn buik voelen haha, maar Ju was nog niet klaar! Nee, toen waren mijn borsten aan de beurt! Ik wist niet wat me overkwam, maar ik geloof dat ze er wel 6 keer met haar vinger in geprikt heeft! Och, ze was zo schattig dat ik het haar niet kwalijk kon nemen. ;) Oh ja! En toen deed ze haar duim omhoog ook nog! Goed gekeurd dus! Hahaha TE GEK! :)"
Een uur later stond ik met mijn beide benen weer op Nederlandse bodem.

Als ik er zo aan terugdenk, heb ik echt een te gekke tijd gehad! Ik heb heel wat prachtige dingen gezien, heel wat meegemaakt en de mooiste mensen ontmoet. Ik heb dit avontuur voor geen goud willen missen, en ik kan dan ook wel met zekerheid zeggen, ik ga nog wel eens terug down under!
Maar nu eerst... Op naar de volgende reis! :)

Xx Lins

  • 13 Oktober 2013 - 09:52

    C V Berlo:

    eindelijk geweldig afgesloten .
    Ik weet zeker dat je deze reis nooit meer vergeet en altijd bij zal blijven.
    Op na de volgende reis met je zusje en hopelijk weer zo een mooie reis
    gr ine en christ





  • 21 Oktober 2013 - 23:21

    Phil From The CIA:

    Hello Lindsey,

    Glad to hear you had a great time in New Zealand. I have some difficulties to get a Visum for Limburg. I can not find it on the internet. Luckily Mark is giving me all the help I need. He told me he gladly will help me.

    All the best to you and I hope you will enjoy all your future travels.

    Take Care,

    Phil from te CIA

  • 03 November 2013 - 09:22

    Pap:

    Hoi mup,
    Ik leest het nu pas als jij met je zus in het vliegtuig zitten op weg naar Thailand.
    Leuk verhaal wat je geschreven hebt en dat is het voordeel als je reist hè dan maak je wat mee.
    Ik weet zeker dat je nu ook dingen mee zult maken waarvan je zegt dat was pas vet of was ik hier maar niet geweest.
    Het is wel heel fijn dat je het samen kunt beleven met Joy want wat zegt het spreekwoord ook weer: gedeelde smart is halve smart.
    Edith en ik zijn heel benieuwd wat jullie nu te wachten staat in het lekker warme Thailand.
    Ik zou zeggen. Take care and becarefulllll.
    Dikke knuffel en xx
    Pap.

  • 07 November 2013 - 10:16

    Glenda:

    Lindsey en Joy geniet lekker van jullie reis in Thailand! :)
    Quality Sister-time!
    Let goed op elkaar, veel foto's maken en vooral... Geniet!!
    Ik kan niet wachten op het 1e reisverslag van jullie samen.
    Tot snel! Xx dikke kus Glenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 25886

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: