New Zealand and all its colours. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu New Zealand and all its colours. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

New Zealand and all its colours.

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

13 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

De laatste keer dat ik mijn blog schreef waren we in Hamilton. Nou, ook die stad hebben we vrij snel aan ons voorbij laten gaan. Het lijkt wel of de steden hier niet zo heel spectaculair zijn... Maar dat is niet erg want de natuur maakt echt zo ontzettend veel goed! :) Groene bomen, groene struiken, groene heuvels, groene bergen.... groen is gewoon de kleur hier! Zou het door al die regen komen? ;) 

Groen dus, behalve....Als het nationale rugby team moet spelen! Dan word alles zwart. All blacks zwart! :) en laat ik daar nu net helemaal enthousiast van zijn sinds ik vorig jaar het wk rugby gevolgd heb! :) Ja mensen, I love rugby! Dus toen ik vernomen had dat de all blacks (het nationale NZ team) die avond zou spelen tegen de springbokken van zuid-Afrika, kon mijn dag al niet meer stuk! Ik leek geloof ik wel een klein kind dat met sinterklaas z'n cadeautjes uit mag pakken hahahaha. Ik was in mijn hoofd al m'n shirt aant uitzoeken, en zag me al helemaal staan in 't café tussen al die ruige rugby gasten, toen ik te horen kreeg dat de wedstrijd al geweest was. BAM! Weg droom, hallo kind met sinterklaas dat beseft dat er geen cadeautjes zijn en beteuterd staat te kijken. :( en zo stond ik er ook ff bij geloof ik hahaha. Een schrale troost dat mijn favoriete team wel gewonnen had met 32-16. Dat dan weer wel...

Nadat ik dus al mijn beteuterdheid achtergelaten had in Hamilton, zijn we richting Rotorua gereden. Met een omweg via Waitomo, waar ze hele gave grotten met glowworms hebben. Stalactieten, stalagmieten en glimwormpjes aan het plafond en op de muren. Blauwe, paarse en glow-in-the-dark-groene (je kent het wel haha) lichtpuntjes overal, wat je het idee geeft in de ruimte te zijn! Heel gaaf! 
Toen dus door naar Rotorua, en hoe dichterbij je kwam, hoe meer je het al kon ruiken. (ik vroeg Mark nog in de auto of 'ie er maybe eentje had laten vliegen maar nee toch niet haha) Die vieze, rotte eieren-achtige geur is afkomstig van de geisers en warmwaterbronnen die hier in dit thermaal gebied zijn. Of eigenlijk van het sulfur wat daar vrij komt. Hoe langer je er bent, hoe minder je het ruikt. Gelukkig! ;)
In Rotorua heb ik weer lekker een Lindsey-dag gehad :) want Mark wilde heeeeel graag naar het hobbit dorpje van the lord of the rings (ik citeer: de efteling voor volwassenen. Aldus Mark) en ikke lekker niet. Hahaha. Dus Mark uitgezwaaid en alleen op pad gegaan naar Te Puia. Een soort van nagebouwd maori dorp waar ze ook een heel mooi natuurgebied met geisers hebben. Daar rondgelopen met een gids. Een hele toffe, oudere maori man met erg veel humor. :) I like! Hij vertelde dus veel maori verhalen en wat me vooral is bijgebleven, is dat je dus in die stinklucht, er gerust 1 (of meer aldus mr. Gids) kon laten vliegen ;) ruikt toch niemand! Hahaha Heb in dat park ook nog een kiwi gezien! Wel slapend, vanachter glas en helaas alleen z'n rug haha maar ik kan zeggen dat ik een kiwi gezien heb! :)
De dag erna ben ik wel met mark samen naar waiotapu geweest. Zoals ze het zelf noemen daar: thermal wonderland. Mooi park met alle kleuren waterbronnen. Van donkerblauw tot rood, oranje, geel. Overal waar je kijkt komt stoom vanaf. Maar eerlijk is eerlijk, de geur was er niet te harden! :( Echt vies!

Na Rotorua was Taupo aan de beurt. Een klein stukje rijden dit keer maar gelukkig, want de afstanden zijn toch best wel anders dan in Nederland. Ietsje groter maar haha ;)
Taupo staat bekend om zijn grote meer. Eigenlijk zijn dat 26 kraters die overgebleven zijn na een hele grote vulkaan uitbarsting heeeeel veel jaren geleden. Vol met water gelopen en nu is dat dus een meer. En hier heb ik de allertofste dag in Nieuw Zeeland gehad! We zijn gaan kajakken! Zo ontzettend vet! De dag begon met (hoe kan het ook anders) regen. Heel veel regen. Dus wij naar dat kajakcentrum om te vragen of we het konden verzetten naar de volgende dag ofzo? Nope, kon niet. Nou, lekker dan! Maja dan maar in de regen dat meer op... We waren met z'n 4en en gids Mike. En dan nog een andere gids die op het laatst mee bleek te gaan. Meneer uitslover was de naam. Zijn echte naam ben ik vergeten haha. Alles op, om en aangedaan, instructies gekregen en daar gingen we! Ik voorin en Mark mocht achterin om ons de goeie kant op te sturen. Ging echt kei goed! Kei snel!  En na een tijdje in de regen gepeddeld te hebben, brak dan eindelijk de zon door! :) Je krijgt wat je verdient, zeggen ze toch? ;) Een prachtig stuk gekajakt over mega helder blauw water en toen kwamen we bij de maori rots! Zo vet! Een hele hoge rots met gegraveerde maori tekeningen erin. 1 hele grote en dan nog verschillende kleintjes. Foto's gemaakt (sorry! Het lukt nog steeds niet om ze op de site te krijgen) en de hele 4,5 km weer terug. En even voor de mensen die zeggen dat ik zo slecht sport... Dat zijn 9 km in totaal! Dames en heren, ik ben trots! ;) 

Tongariro national park was de volgende plaats op het lijstje, en daar zijn we dan ook natuurlijk naartoe gegaan. Het is een park met 3 vulkanen en voor de mensen die denken, 'waar ken ik die naam van?' ;) Die naam hebben jullie vast op het nieuws van afgelopen zomer gehoord, dit is namelijk waar die krater in augustus ontploft is. Liet nogal een zooitje achter ;) en dat is ook de voornaamste reden waarom het grootste deel van het park hier nog afgesloten is. Maar ook mede dankzij het weer (nog heel veel sneeuw, veel wind en regen) blijkt de grote tocht die je hier op de vulkaan kan lopen dicht te zijn. Je kan wel de "kleine" tocht van een halve dag doen, maar die is pittig! Heel pittig! En je mag alleen onder begeleiding van een gids met speciale uitrusting de berg op. Mark gaat, maar voor mij is die echt te zwaar en ik blijf dus achter. Helemaal niet erg! Want dan heb ik lekker weer een Lindsey-dag! :) Nadat ik Mark de volgende dag om 7 uur in de morgen in het volgende dorp heb afgezet, ben ik mijn spulletjes gaan pakken en ben ik zelf gaan hiken. Ondergoed, sokken, legging, broek, schoenen, hemdje, shirt, vest, jas, sjaal en rugzak. CHECK! Dik aangekleed dus want dat heb ik nog niet vermeld, het is hier 0 graden! Het vriest dus! Brrrrr... Een mooi stuk gelopen van zo'n 2,5 uur ( ja, jullie worden al trotser en trotser hè?!) door bossen, heide, lavastenen, watervallen en dat alles met de in witte sneeuw gehulde vulkaan op de achtergrond. :) Het is zoooo mooi hier! ( en vooral als de zon schijnt! want dat is dus gebeurd en heb zelfs een ijsje gegeten!) 

Voor het aankomende weekend voorspellen ze hier regen, regen, regen, regen en windstoten! Die ook nog... Denk je alles gehad te hebben... ;) Dus is het slimmer om richting stad te gaan, want daar is iets meer te doen met slecht weer. En zo zijn we dus een uurtje geleden aangekomen in Wellington. Onze laatste bestemming op het noordelijk eiland. Eens kijken wat er hier te beleven valt! :)

Tot de volgende keer vanaf het zuider eiland!  Xx Lins

  • 13 Oktober 2012 - 12:14

    Fleur:

    Wauw Lindsey! Een heel mooi verhaal! Je schrijft zo dat ik me voor kan
    stellen dat ik daar ook ben.. heel mooi over de grotten, het kajakken en
    al het avontuur dat je beleeft.

    Jouw enthousiasme werkt heel aanstekelijk.

    Groetjes Fleur

  • 13 Oktober 2012 - 17:05

    Mam:

    Hai meis, Geweldig wat een verhalen, maar goed dat je deze blog hebt aangemaakt als je deze verhalen op de sms moest zetten zou het wel heeeeel veel gaan kosten.....haha. wat een dikke pech geen footbal kunnen zien, komt misschien ooit nog als ze in de " buurt" moeten spelen. Ik kan me een beetje je gezicht voorstellen. Ben je er eindelijk helemaal klaar voor is t al voorbij.Weer geen grote sterke kerels kunnen zien die hun hele hebben en houen op t veld in t spel gooien......jammer jammer!!!
    t weer hoef je niet treurig om te zijn hier is het gewoon t zelfde regen,regen en regen. een voordeel hoef je niet te wennen als je terug komt in dit kikkerlandje .alleen zijn hier de bomen dan kaal. Let je wel een beetje op jezelf straks herkennen we je niet meer helemaal afgetraind met spierballen en zo van al het wandelen en roeien en zo. Ik hoop dat t zuider eiland je ook nog veel mooie verhalen zal brengen zodat iedereen weer mee kan genieten. we houden contact. liefs mams

  • 14 Oktober 2012 - 11:20

    Liselotte:

    heyhey Lieve Linske,
    Wat een leuke verhalen, heerlijk hoe je alles schrijft.
    Genier er maar lekker van!
    Liefs Liselotte
    Groetjes Van dennis en
    een dikke knuffel van Lisa

  • 14 Oktober 2012 - 12:26

    Toekomstige Schoonvader:

    Hallo stoer wijffie:

    Als je weer in Nederland bent ga je meteen aan de slag en schrijf je een Bestseller. Wat klasse omschreven. Het is net of we er zelf waren.
    Sam is ontzettend zich aan het uitsloven in de sportschool om op een Rugbyer te lijken. En hij heeft weer haar op zijn kupke. ( Verder weet ik het niet)!!!
    Nooit geweten dat je zo sportief en avontuurlijk aangelegd was, klasse.
    Sla die geile Maori's meteen van je af en dink urrum, dink durrum.

    Groetjes: Schoonouders

  • 15 Oktober 2012 - 22:09

    Vilja:

    Mooi Lindsey, ik geniet thuis van de verhalen .
    Groetjes Vilja

  • 17 Oktober 2012 - 17:46

    Margot En Ron En Kids En Cats En Knien:

    Hoi Lindsey!
    Wauw, wat een geweldige avonturen ben je daar aan het beleven in ver-weggistan! En wat zul je afgetraind terugkomen na al dat hiken, kajakken, het ontsnappen aan enge oude mannetjes in vreemd ondergoed enzo.
    Leuk hoor, al je verhalen. We kijken al uit naar je roman!
    Hopelijk is het leven daar een beetje betaalbaar en hou je nog een zakcentje over voor Maleisië! Geniet er nog van en tot over een poosje!
    Doei! Ron en Margot en Jordi en Niki (de kids zijn net terug uit Rome, school-trip, óók leuk, alleen weinig groen gezien!)

  • 17 Oktober 2012 - 20:06

    Cindy:

    Leuk lins!
    Valt tegen he die zogenaamde lente!
    Ben benieuwd naar wat je van t zuider gaat vinden! Veel plezier!
    En ja ben trots op je dat je zo sporty bent! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 25876

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: