Amazing New Zealand! Weekje nr. 1 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Amazing New Zealand! Weekje nr. 1 - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Amazing New Zealand! Weekje nr. 1

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

06 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Ja, ja, de eerste week zit er gewoon al op hier. Time flies when you're having fun! Maar gelukkig  heb ik nog 4 weken over! ;)

Ben er inmiddels aan gewend dat de mensen hier ook op straat en op de stoep, links lopen. En de mensen die mij wel een beetje kennen, weten dat ik niet zo geweldig goed met het hele gebeuren van links en rechts ben hahaha ;) Dus na heel wat (bijna) bots-ervaringen... Ik heb het geleerd! 
En wat volgt er na links op de stoep lopen? Yep! Links op de weg autorijden! Ik zal jullie zeggen, ik ben er nog best goed in ook! Vind ik zelf en mijn omgeving geloof ik ook wel. :) 

De eerste week is zoals ik al zei, omgevlogen! 
We zijn begonnen in Auckland. Heel eerlijk, en ik hoop dat ik hier niemand mee kwets haha, ik vond het persoonlijk niet heel erg spannend. Dus na een dag hebben we onze jucy campervan (ja, zo heet dat ding, kan er ook niks aan doen ;) een soort van grotere auto met een uitklapbaar bed ipv achterbank. Beetje duidelijk?) opgehaald en zijn vertrokken richting Whangarei. Daar hebben we gewandeld door de bossen, naar de waterval. Heel Nice! 
De dag daarna was het richting Paihia en Russell om de bay of islands te verkennen. Ook heel mooi maar dat is echt alles hier, dus wen er maar vast aan, ik zal het vaker zeggen. ;) Het enige balen eraan is, dat het nog lente is hier, en in Nieuw Zeeland betekend dat bewolking en heel afwisselend zon en ook helaas wel regen en kou. :( Maar dat mag de pret niet drukken. 
Na de bay of islands zijn we helemaal doorgereden naar het aller noordelijkste puntje, cape reinga. Nog us... WOW! Een geweldig uitzicht op de tasman zee en de pacific die daar bij elkaar komen. Een prachtig stukje met prachtige verhalen van de maori die daarbij horen. Het hele stuk diezelfde dag ook weer omlaag gereden tot aan kaitaia. Daar gekampeerd bij het hier welbekende 90 mile beach. Een heeeeel lang strand. (60 km geloof ik, als ik goed heb opgelet haha) Best mooi, maar na de bay of islands gezien te hebben, geloofden we dat stiekem wel en zijn verder gereden naar het zuiden.
Waipoau kauri forest en trounson kauri park samen op 1 dag gedaan. (de kauri is trouwens een speciale boom hier in Nieuw Zeeland, die heel oud en dus ook heel groot kan worden.) Overdag hebben we waipoau kauri forest gezien, met daarin de grootste en oudste kauri (wel 2000 jaar oud!) en 's avonds hebben we een camping in het trounson kauri park gevonden. Nou, daar hoort een verhaal apart bij... ;)
Deze camping bood ons een nightwalk door het kauribos aan. Hoe gaaf! Dus wij ons ingeschreven en om 20.00 uur zouden ze ons oppikken bij de receptie. Prima! Camper neergezet en gekookt en we hebben net ons eten op om 19.00 uur toen er een vrouwtje binnen kwam stormen met de vraag: komen jullie nog? We staan al een tijdje op jullie te wachten! 'HUH?! Maar het is pas 19.00 uur?' 'Nee, het is al 20.00 uur. Ze hebben vorige week de klok verzet!' blijkt dat ze ons dat bij het aankomen op het vliegveld niet verteld hebben... En nu hebben wij dus blijkbaar de hele week al een uur achter gelopen op de goede tijd. Dat betekend: best laat in winkels nog binnen gekomen, te laat uitgecheckt, laat geslapen... En wij maar denken dat iedereen hier zo ontzettend vroeg uit hun nest kwam! Hahaha Tja, ik zal het zelf maar zeggen, dit maak ik natuurlijk weer mee hè! ;)
Die nightwalk was trouwens wel heel gaaf! In het donker in het bos, met een gids die je allemaal gave dingen verteld en laat zien in het donker. We hebben kiwi's gehoord! Helaas niet gezien :( maar wel 2 alen (die vissen), dikke spinnen, gloeiwormen, sprinkhaan-achtige beesten (maar dan heel groot!) en heel veel bomen natuurlijk! Hahaha
Vandaag, na een ontzettend lange rit, (die we allebei een stuk gereden hebben) zijn we aangekomen in Hamilton. Ben benieuwd wat me daar nog staat te wachten! ;)

Xx Lins 

Oh ja, heel tof trouwens allemaal die leuke reacties van jullie! Heel gaaf om te lezen wie er allemaal meeleven! Thanks guys! 

  • 06 Oktober 2012 - 11:23

    Cindy De Kwaadsteniet:

    Hee Lins,

    Leuk weer om te lezen! weertje prut nu he!
    Ik was nog vergeten om te zeggen dat je eigenlijk een van die parken zou moeten bezoeken met die geisers. Vlgs mij liggen die rondom Rotorua {weet niet of jullie daar al voorbij zijn? } Die zijn namelijk fantastisch mooi! En bij het vvv in Rotorua kun je combitickets kopen voor deze parken.
    Wij zijn toen in Wai-o-tapu en nog eentje geweest. De een nog mooier dan de ander. En ook toen was het weer niet top, maar dat maakt niet uit!
    Wij sliepen toen in een spacecamper, das volgens mij hetzelfde als een jucy!
    Deel je deze 'camper '. Leuk voor je privacy!!
    Wat gaaf die tocht s 'avonds ! was zeker pikkedonker al?!
    Wellington is trouwens wel een aardige stad. En Nelson op het zuider ook.
    Vind je eten in de supermarkten niet gruwelijk duur? om maar te zwijgen over een fles wijn!
    En die Maori's ???? pas maar op in de buurt van Rotorua. Hou je camper daar echt in de gaten, er wordt veel gestolen door de Maori's.
    Vind het knap van je, dat je daar kan autorijden!!en al die slingerwegen!! flink tuteren bij ieder bocht!
    Amusatie nog!!xx uit nat en koud Limburg!

  • 06 Oktober 2012 - 12:33

    Steffie:

    Haa Lins! Kei leuk leuk om weer een verhaal te lezen! :)
    Zo te horen hoef je je nog niet te vervelen, dus geniet er verder lekker van!

    Hopelijk ga nog je nog heel veel moois zien! en pas goed op jezelf
    xx

  • 06 Oktober 2012 - 14:10

    Joy:

    Hi Sis,
    Hoe kun je kiwi's nu horen? haha (nee mama zei dat dat beestjes waren, maar ik dacht meteen aan mijn carnavalspak --> ja mensen ook daar hoort een verhaaltje bij; ik heb een groen perenpak voor de carnaval, met een perenhoedje en er staat in KOEIENLETTERS op TOFFE PEER... kei trots op mjn perenpak, komt meneer carnaval (Fred) met z'n opmerking.. "huh wat leuk, ben jij een kiwi"?) hahahaha
    Nou zussie veel plezier nog daar he en tot over een maandje.. see you @ my B-day!!
    Liefs xx

  • 06 Oktober 2012 - 14:10

    Joy:

    Hi Sis,
    Hoe kun je kiwi's nu horen? haha (nee mama zei dat dat beestjes waren, maar ik dacht meteen aan mijn carnavalspak --> ja mensen ook daar hoort een verhaaltje bij; ik heb een groen perenpak voor de carnaval, met een perenhoedje en er staat in KOEIENLETTERS op TOFFE PEER... kei trots op mjn perenpak, komt meneer carnaval (Fred) met z'n opmerking.. "huh wat leuk, ben jij een kiwi"?) hahahaha
    Nou zussie veel plezier nog daar he en tot over een maandje.. see you @ my B-day!!
    Liefs xx

  • 06 Oktober 2012 - 14:10

    Joy:

    Hi Sis,
    Hoe kun je kiwi's nu horen? haha (nee mama zei dat dat beestjes waren, maar ik dacht meteen aan mijn carnavalspak --> ja mensen ook daar hoort een verhaaltje bij; ik heb een groen perenpak voor de carnaval, met een perenhoedje en er staat in KOEIENLETTERS op TOFFE PEER... kei trots op mjn perenpak, komt meneer carnaval (Fred) met z'n opmerking.. "huh wat leuk, ben jij een kiwi"?) hahahaha
    Nou zussie veel plezier nog daar he en tot over een maandje.. see you @ my B-day!!
    Liefs xx

  • 06 Oktober 2012 - 14:11

    Joy:

    OEPS iets te enthousiast op verzenden gedrukt haha, maar zo denk je tenminste nog aan me he xx

  • 06 Oktober 2012 - 14:26

    Mam:

    Ha meis, t is maar goed dat je van je zus nog wat extra warme kleren hebt meegenomen, jammer dat het zonnetje je af en toe in de steek laat. nou ja wie weet zit je de volgende week wel in de warme zon. lastig toch steeds dat links en rechts he en om je nou uit te leggen dat aan je rechterhand links je duim zit helpt ook niet echt....... leuke beestjes die kiwi's jammer dat je ze niet gezien hebt misschien krijg je nog de kans. Succes met de" glow in the dark" haha. geniet van de prachtige natuur daar en van al de ervaringen die je daar op doet. Trouwens ook de groeten van oma en ome Thijs. Ze vroeg of dat je het leuk had daar. ik heb alvast voor jou geantwoord dat t super is. dus dat hebben we geregeld. groetjes tot sms en alle andere media. Mam, Fred en dikke knuf van Jiga.

  • 06 Oktober 2012 - 18:06

    Wilma En Nico:

    he linske,wat een leuk verhaal weer!!!!!
    nog geen mooie jongen tegengekomen?

    hier wacht er nog eentje op je

    xxxxxxxxxxx wilma en niek en de jongens

  • 06 Oktober 2012 - 18:06

    Wilma En Nico:

    he linske,wat een leuk verhaal weer!!!!!
    nog geen mooie jongen tegengekomen?

    hier wacht er nog eentje op je

    xxxxxxxxxxx wilma en niek en de jongens

  • 07 Oktober 2012 - 10:19

    Irma Jonkers:

    Heey Lindsey, je weet dan misschien niet wat links en rechts is maar je kan je reis ervaring super mooi verwoorden. Je ziet het bijna voor je! Veel plezier nog en grtjes uit Someren (ook van oma)

  • 07 Oktober 2012 - 10:19

    Irma Jonkers:

    Heey Lindsey, je weet dan misschien niet wat links en rechts is maar je kan je reis ervaring super mooi verwoorden. Je ziet het bijna voor je! Veel plezier nog en grtjes uit Someren (ook van oma)

  • 07 Oktober 2012 - 10:52

    Ine V Berlo:

    Lindsey het is net of ik erbij ben zo beschrijf je het(was het maar waar )
    GEWELDIG

  • 07 Oktober 2012 - 11:10

    Tiny (van Irma :-) :

    Ha die Lindsey,

    Leuk verslag om te lezen, echt op "z'n Lindsey's" geschreven. Wat zal jij een indrukken op doen. kei mooi. Geniet er nog enorm van, voor je het weet ben je weer terug in het land van pepernoten, winterwortels, warmwaterzakken en spruitjes.

    Tiny

  • 07 Oktober 2012 - 15:35

    Pap:

    Hoi MUP,
    Als je niet weet wat links en rechts is dan kun je het beste een Nederlandse vlag in je linker hand vasthouden en dan hoef je nog maar alleen te onthouden dat je er rechts geen hebt. ha ha
    Zo loop je een stuk gemakkelijker op het trottoir en als je strakjes weer in Nederland bent doe je die vlag gewoon overhevelen in je andere hand. Hi Hi
    En wat die klok betreft moet je maar denken sjieke mensen eten altijd wat later en staan dan ook wat later op s'morgens.
    Ik zou zeggen doe ze maar de gr in Hamelton.
    Dikke kuffel van Je vader..

  • 07 Oktober 2012 - 15:35

    Pap:

    Hoi MUP,
    Als je niet weet wat links en rechts is dan kun je het beste een Nederlandse vlag in je linker hand vasthouden en dan hoef je nog maar alleen te onthouden dat je er rechts geen hebt. ha ha
    Zo loop je een stuk gemakkelijker op het trottoir en als je strakjes weer in Nederland bent doe je die vlag gewoon overhevelen in je andere hand. Hi Hi
    En wat die klok betreft moet je maar denken sjieke mensen eten altijd wat later en staan dan ook wat later op s'morgens.
    Ik zou zeggen doe ze maar de gr in Hamelton.
    Dikke kuffel van Je vader..

  • 07 Oktober 2012 - 15:37

    Pap:

    Sorry,

    Ook een x te veel op verzenden gedrukt maar dan heb je wat te lezen.

    gr Pap

  • 08 Oktober 2012 - 10:45

    De Timmies:

    Ha Lindske,
    Geweldig, hoe je alles weet te omschrijven. Gewoon echt leuk op je blogs te lezen.
    Elke dag kijken of er weer iets nieuws op staat!! Hahaha
    Wat je nu allemaal al meegemaakt hebt. WAUW, SUPER!!!
    Maar, wat de tijd betreft. Ik al je ook even een tip geven.
    Over een paar weekjes wordt hier de klok ook alweer verzet, dus als ze terugkomt.
    Denk eraan!!!
    Echt lachen, echt een Lindsey-moment hahahah. Heerlijk.

    Maar geniet er nog van meisje en maak er een onvergetelijke reis van!!

    Groetjes en knuffels oet Doospel XXX

  • 08 Oktober 2012 - 20:19

    Ron:

    Zie het al....een kenner, sprinkhaanachtige beestjes, maar dan heel groot...op het zuid eiland hebben ze ok nog van die grote dikke vissen, maar dan heel walvis achtig, moet ( moeten, moeten,.... als je het leuk vindt) je ook gaan zien...is bij kaikoura.
    Maar goed te zien datje je erg vermaakt daar!! Hoe kon het ook anders...

  • 09 Oktober 2012 - 12:39

    Johan En Truus:

    ha alweer met bewondering je verhaal gelezen,,prachtig geniet ervan en we wachte de volgende belevenissen weer af Groetjes uut swartbrook

  • 10 Oktober 2012 - 11:43

    Truus En Louis:

    Hoy lins geweldige ervaring daar zoals we kunnen lezen geniet er maar van want in nederweert-eind maak je dit alles niet mee .heel veel plezier verder en dat je maar veel kan vertellen als je weer terug bent gr . uit Dommus Bonne Ventura

  • 11 Oktober 2012 - 13:52

    Gerrie En Gertie:

    Hoi Lindsey,

    Ik heb even op de kaart opgezocht waar je nu precies geweest bent. Dat zijn heel wat kilometers denk ik. En als ik zie wat er allemaal nog meer te ontdekken valt, kun je nog wel een jaar vooruit daar.
    Gaan jullie ook nog oversteken naar het zuidelijke gedeelte?
    Kan niet wachten op de foto's. Veel plezier.
    Gerrie en Gertie

  • 11 Oktober 2012 - 21:35

    Richard:

    Ha Lizzy,
    Kon nu pas je blog lezen omdat er eerst allemaal haar voor mijn ogen zat. Ik had €30,- gewonnen op jouw staatslot en kon daarmee eindelijk eens naar de kapper (echte) haha. Dus nu heb ik weer zicht.
    Leuke verhalen zeg!!! Doe voorzichtig daar !!! Xxx

  • 12 Oktober 2012 - 09:22

    Tom Van Der Hooft:

    Heey Linds,

    Je verhalen maken me jaloers

  • 12 Oktober 2012 - 13:08

    Edith:

    Hey Mupke,
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen...en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt :-)
    Doe voorzichtig en geniet er vooral van!!
    Lieve groetjes Edith XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 966
Totaal aantal bezoekers 25888

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: