Bye Sydney... Kia ora new Zealand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Bye Sydney... Kia ora new Zealand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Bye Sydney... Kia ora new Zealand!

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

30 September 2012 | Australië, Sydney

Als vrouw zou het toch een droom moeten zijn om met 3 mannen op een slaapkamer te liggen. Toch?! Nou, hoe geweldig dat is zal ik eens ff in geuren en kleuren beschrijven. Let op! 
Man nr. 1: (76 jaar oud, slaapt in alleen zijn hartjes/ballenknijperonderbroek en voor als het nog niet duidelijk was, ik vind hem eng!) snurkt als een gek.
Man nr.2: wil daar per se nog harder bovenuit komen met zijn eigen gesnurk.
Man nr.3: (sorry Mark ;) haha) ligt te draaien boven je in je stapelbedje.
Conclusie: nachtrust 0%. Mijn droom is verdwenen. Hahaha.

Op dit moment zitten we te wachten tot we naar het vliegveld kunnen om onze vlucht naar Auckland te nemen. Zal in de tussentijd wel ff vertellen hoe me de laatste dagen in Sydney zijn bevallen. Heb ik ook wat te doen hè? ;)

Het weer is vrij wisselend geweest. Van zonnig en warm in de morgen tot bewolkt en flink wat kouder in de latere middag. Ik heb de laatste dagen veel in mijn eentje lekker rond gewandeld hier in de stad. Mark wilde graag wat musea bezoeken enzo dus ben ik op mijn gemakje naar de Royal botanic gardens geweest. 1 woord: wow! Super mooie bloemen, planten, bomen, beestjes en uitzichten waar je U tegen zegt! Ook in daling harbour rondgestruind en natuurlijk naar  bondi beach geweest! Dat leek trouwens in het echt een stuk kleiner dan op tv, maar nog steeds leuk om de surfers te zien stoeien met de golven. Heb besloten om dat ook maar eens te gaan leren :) 

Toen ik 's avonds terug kwam van bondi, kreeg ik van mam te horen dat ze mijn lieve hond nash in hebben moeten laten slapen. Heel verdrietig! En er hebben wel wat traantjes over mijn wangen gelopen maar ik weet dat het voor het beestje beter is zo, en dat 'ie zo geen pijn heeft hoeven hebben. Heel dubbel maar het is goed zo...

Die dag erna heb ik dus ook lekker in m'n eentje de veerboot gepakt en ben naar toronga zoo geweest. Dat is een dierentuin op echt een van de mooist gelegen locaties die je je maar kan bedenken. Met de boot aangekomen, pak je de sky-lift die je omhoog de bush inbrengt. Je ziet dus alle dieren tussen het groen en op de achtergrond de skyline van Sydney! Nice! Heel nice! Heb daar meteen vriendjes gemaakt met een 1,5 jaar oude koala :) je mocht heel dichtbij komen, niet aanraken! (das ook niet goed voor die beestjes, heb ik al geleerd ;) ) maar dit kleintje begon aan me te snuffelen enzo echt heel schattig! (dat doen ze normaal niet zo snel heb ik me laten vertellen dus ik blijk koala-fluisteraar te zijn ofzo? Hahaha) hele leuke foto's gemaakt ook! (maar op 1 of andere manier wil dat nog niet zo lukken om die op de site te krijgen. Dus mocht mijn A- technische kant me op een gegeven moment in de steek laten dan krijgen jullie ze zeker nog te zien haha.)

En vandaag dus ons vertrek naar nieuw Zeeland. :)  Best wel een beetje dubbel nu allemaal maar ik ga er toch gewoon met volle teugen van genieten!

Tot volgende keer vanuit kiwi-land!  Xx Lins 

  • 30 September 2012 - 10:55

    De Timmies:

    Hey Linny,
    En nu zit je dan al in NZ! En wat een avonturen heb je al meegemaakt! Woow
    Helemaal geweldig om te lezen wat je hebt meegemaakt en wat je nog mee gaat maken.
    Maar zo'n 76-jarige met een hartjes/ballenknijpers onderbroek zal jou hart absoluut niet sneller laten kloppen, daar ben ik van overtuigd! Maar wie weet wat je nog allemaal te wachten staat?
    Met Nashke is evengoed zielig, maar zo ging het ook niet meer met hem. Het is een goede beslissing geweest om hem in te laten slapen! Nu heeft hij geen pijn meer. Is het beste voor je grote vriend "Nash", maar evengoed een groot gemis! Heel veel sterkte mup!
    Maar maak er om NZ nog een te gekke tijd van. We will follow you! Xxx

  • 30 September 2012 - 11:27

    Mam:

    Hai Meis, Goodbey Aussie, Hello New Zeeland. op naar het volgende avontuur. Laat je niet gek maken door die oude mannen, zoek maar een leuke knappe jonge kerel. maar dan wel eentje die naar t eind wil komen en niet dat we je op moeten geven voor een programma van de Ned. tel. Haha. veel plezier in t campertje hoef je gelukkig niet meer naar vreemde onderbroeken te kijken en wakker te liggen door vreemde snurkers. Blijf aan de goede kant van de weg, andere kant van rechts he, en geniet van de mooie vergezichten. Heel veel liefs van ons allemaal en een knuffel en kwijl van Jiga.

  • 30 September 2012 - 12:16

    De Aanstaande Schoonfam.:

    hallo lindske,
    wat keileuk allemaal,ben ik blij dat het oude lullen zijn waar je nog niet warm of koud van wordt,
    we hebben nog kans met ons sam die je nu al niet meer terug zult kunnen vanwegen zijn lijnen,heeeeeel fanatiek.
    wij horen uit de verhalen dat je het helemaal geweldig vind,wat fijn voor je en wat jammer voor neske maar dit is veel beter voor iedereen,ben nu maar blij dat je aan de andere kant van de wereld zit dan zit je niet zo boven op het verdriet en kun je er een beetje aan wennen als je weer terug komt,als je terug komt,zorg dat je geen vent tegen komt anders moeten we robert ten brink inschakkele,geniet van nieuw-zeeland..........

    de groeten van ons allemaal en een dikke knuffel van flits xxxxxxxxxxxxxx

  • 30 September 2012 - 19:15

    Fleur:

    Hoi Lindsey!

    Heel herkenbaar dat die hostelkamers niet altijd even florisant zijn! Gesnurk?
    Al last gehad van mannenzweet, erger als ze op stap zijn geweest?
    Wat erg van je hondje.. misschien vind je een koala beertje
    wat je kan meenemen naar huis, zal mams vast niet vervelend vinden!

    Sterkte, succes en liefs

    Fleur

  • 30 September 2012 - 20:16

    Johan Beerens:

    heej linske jou blog gelezen en harstikke tof wat je daar allemaal meemaakt,,geniet er nog van want dit is een ervaring voor je leven waar je nog vaak over zult vertellen we wachte jou volgende verhaal met belevenissen weer af ,,heel veel groetjes johan en truus

  • 01 Oktober 2012 - 13:47

    Erwin:

    hoi Lindsey,
    Het is leuk je blog te lezen, wachten op de volgende... doet mij denken aan de tijd dat ik daar onder zat, in het mooiste land van de wereld.
    Have a beautiful time in Kiwi-country

    Erwin

  • 02 Oktober 2012 - 12:03

    Harriette :

    enne Lindsey ben je goed aangekomen in nieuw zealand hoe lang is het vliegen vanaf Australië??
    Ga je al die tijd alleen reizen met je camper of heb je nog met iemand afgesproken om samen te reizen?
    Veel plezier gr harriette

  • 02 Oktober 2012 - 18:46

    Dorry Janssen:

    Ha lindsey,,

    Leuk om je te volgen, en wat heb je meegemaakt in die korte tijd..... Ik zie het al voor me.
    Maak maar veel foto's dan kan ik ze na je trip bekijken, ben reuzebenieuwd. En ben je al een leuke hunk tegengekomen daar? En dat taaltje....... Geweldig. Wat erg van je hond nash, maar je wilt ook niet dat hij moet lijden.
    Daar zijn te dierbaar voor.
    Ik wens je nog een hele mooie trip. Geniet ervan en kijk goed uit. Liefs Dorry


  • 03 Oktober 2012 - 14:41

    Cindy De Kwaadsteniet:

    Ha Lins, aaaaaahhhhhhhh, Nieuw Zeeland, tis zo sjoen!! Auckland snel achter je laten want er is zoveel moois te zien!!!Waar ga je allemaal naartoe? Ook naar Rotorua?Bay of Islands?leuk leuk en je gaat toch absoluut zeker weten naar het zuider eiland toe worre? Tip de eerste bakkerij die je daar ziet als je met de boot over bent! Daar hebben ze heeelijke broodjes {nederlandse eigenaar} en dan naar Abel Tasman, is echt een must!Vonden wij het allerallerallermooiste!! en van daaruit hebben wij toen een b- route gereden binnendoor naar Kaikoura, wat wij absoluut de mooiste weg vonden van heel Nieuw- Zeeland. En in Kaikoura met dolfijnen zwemmen is ook echt super, wel heeel koud water. En dan de sounds!!Wij hebben Milford gedaan!prachtig prachtig!We zijn toen met de kleinste boot gegaan, die vertrok ook als eerste. Was schitterend! Ook vele mooie wandelingen op de weg terug! Queenstown mag je ook niet over slaan. En natuurlijk die hoogste berg, weet niet meer hoe hij heet, wel mooie route zeg!!!
    De gletsjers zijn alleen interressant als je erop wil gaan hiken! Wij hebben dat toen op de Frans Josef gedaan!Machtig mooi. Eerst al zo'n geweldige maar o zo dure helivlucht en dan bovenop hiken!!Maar als je die niet wil doen, zou ik je adviseren niet via haast pas te rijden, beetje saaie weg.
    Veel plezier!!
    I follow you!!x

  • 04 Oktober 2012 - 15:46

    Angela, Paul, Sven En Gwen:

    Hey meid. Zo te lezen is het een super ervaring!!! Ben benieuwd naar de foto's, die zullen we vast nog wel te zien krijgen.. ;) ik ga je site on m'n favorieten zetten, lekker makkelijk om je te volgen. Het zal al tienduizend keer tegen je gezegd zijn, maar geniet er lekker van!! Knuffel van Sven en Gwen. Groetjes Paul en Angela

  • 04 Oktober 2012 - 19:05

    NiCKY:

    Lins!!

    Jaloersss en wat ontzettend leuk om die verhalen van je te lezen!
    Ahhh koalabeertjes! En lekker in je eentje op pad is natuurlijk heerlijk. :)
    Ik kijk uit nr je volgende verhaal.

    Groetjes aan snurkemans, hartjesonderbroek en Mark!
    Geniet in New Zeeland en denk aan mn gouden tip!

    X

  • 05 Oktober 2012 - 19:19

    Gerrie En Gertie:

    Hoy Lindsey,
    We zijn net terug uit Madeira en dus gauw even kijken hoe het met jou gesteld is. Wel even schrikken van Nash, dat wisten we nog niet. Straks even bellen met mam en Fredje.
    We kunnen er ons niks bij voorstellen met al die mannen op een kamer....jakkes.
    En wat dat vliegen betreft..Gerrie zat op de heenreis ook naast zo'n corpulente meneer.
    Ze kon gewoon geen kant op en dat was niet prettig. Dan is 4 uur vliegen ook erg lang.
    We zijn benieuwd naar je foto's, dan kunnen we meegenieten. Veel plezier en tot gauw..
    De groeten van "je tantes" uit Stein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 25880

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: