I've arrived! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu I've arrived! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

I've arrived!

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

25 September 2012 | Australië, Sydney

Sydney, I'm here! En het is zoooo ontzettend gaaf!!

Maar laat ik bij het begin beginnen...
Vrijdagmorgen, nadat mam en joy me uitgezwaaid hadden, ben ik op mijn eerste vlucht richting singapore gestapt. Een 12,5 uur durend,  hobbelig, slapeloos, maar op zich prima vluchtje. De tweede vlucht, (7,5 uur) die eigenlijk vrijwel meteen daarop volgde, ook prima maar een heel ander verhaal. Want zeg nou zelf, wat zou jij doen als je midden tussen een stevige Griekse man en een nog stevigere Italiaanse "mama" gepropt zou zitten? Juist! Gewoon netjes blijven zitten! Haha nee, "mama" vond mijn hoestje maar niet goed klinken en stopte me vol met hoestpastilles en of ik nu wilde of niet, sinaasappelsap werd er besteld! Eten deed ik ook niet goed dus dat kon ook wel beter en dus bij de tweede maaltijd heb ik m'n best gedaan en mijn bordje maar netjes leeg gegeten. ;) en omdat dit allemaal in vrij gebrekkig Engels/ Italiaans/ Grieks moest, wou meneer de Griek het allemaal geheel vrijwillig vertalen. (lees: zich ermee bemoeien haha) 

Eenmaal veilig en met mijn buik goed rond gegeten, stond ik op Australische bodem. EINDELIJK! :) daar stond mijn reisgenoot voor de komende weken, Mark Peters, mij op te wachten. En na een kort ritje met de meest gezellige, totaal niet gestresste of overwerkte (NOT) taxichauffeur kwamen we aan bij ons nieuwe onderkomen voor deze week, ons hostel. Prima hostelletje waarbij we met 4 personen op een kamer liggen. Is voor mij ff wennen maar het gaat me goed af. Al zeg ik het zelf! ;) Het leuke van dit hostel is de verassing die je op de 5e verdieping te wachten staat. Een dakterras met een uitzicht.... WOW!! Je kijkt zo over Sydney uit, met een stuk harbour bridge en opera house zichtbaar. Echt te gek!

De eerste paar dagen zijn nu om en we hebben vooral de stad te voet verkend. Allemaal heel goed te doen want het centrum is niet mega groot. Wel mega groen, verbazingwekkend schoon en met supervriendelijke mensen. Wij zijn erover uit dat het een goede combi is van new york en san fransisco. Maar dan nog mooier en meer relaxed.

Ik ben er ook achter dat ik vrijwel alles wat lelijk is volgens Mark, weer ontzettend gaaf vind. En dan vooral met dieren. Zo heb je hier de ibis. Dat is een zwart/ witte vogel, zo groot als een kip ongeveer. Dat beestje heeft een snavel zo lang als 'ie zelf groot is en dan krom. Echt heel apart! Van dichtbij indd best lelijk, maar ik vind ze te gek! :) 

Nog een paar dagen zijn we in Sydney (nu al mijn lievelingsstad op de wereld haha) en gaan nog wel wat toffe dingen doen. Wil nog graag naar bondi beach en koala's knuffelen staat ook nog op m'n verlanglijstje ;) en verder denk ik gewoon wat relaxen hier want dat is waar het in Sydney wel om draait... Relax mate, you'll be allright!

Tot snel! Xx Lins

  • 25 September 2012 - 06:33

    Steffie:

    Ik zie je daar al helemaal glunderen! :)

  • 25 September 2012 - 10:15

    Liselotte:

    Lieve mupperd,
    Klinkt echt geweldig allemaal,leuk geschreven ook!
    haha die griekse man en die stevige vrouw GRAPPIG
    echt wat voor jou! Geniet er lekker van daar.
    Liefs Liselotte

  • 25 September 2012 - 19:46

    Wilma Je Schone Moeder:

    lindsey wat leuk dat wij dit allemaal met je mogen delen,geweldig!!!!!

  • 25 September 2012 - 19:46

    Wilma Je Schone Moeder:

    lindsey wat leuk dat wij dit allemaal met je mogen delen,geweldig!!!!!

  • 25 September 2012 - 21:04

    De Timmies:

    Hey Linske!
    Wauw, je bent net daar en moet je eens kijken wat je nu al allemaal meegemaakt hebt! Dat beloofd nog wat voor ons als blogvolgers! Jippie, spannend en leuk!
    Meid, Geniet er van en laat ons vooral allemaal een beetje meegenieten! Geen je de koala's ook een knuffel van ons! Tot snel weer op deze site! Dikke knuffel uit het herfstachtige Ospel! Brrrr xxx

  • 26 September 2012 - 11:54

    Mam:

    Hai meis,
    Vandaag je vierde dag in Aussie, en zo te horen heb je het reuze naar je zin. korte broeken weer en op naar Bondi Beach naar alllemaal die knappe livegards. Heb je nog geen GROTE spinnen gezien???? Hoef je niet mee te brengen hoor, die hebben we hier op dit moment genoeg. De herfst is zijn intrede aan het doen veel wind en regen. Vandaag gaat t nog redelijk rustig mmar de voorspellingen zijn kachel aan en binnen blijven. Oma doet je de groetjes vroeg of je al weg was....haha je kent haar. Nog een paar nachtjes en dan gaat het alweer op naar New Zeeland. Nog veel plezier en we houden contact. Liefs mams

  • 26 September 2012 - 17:55

    Shelly:

    ha Lindsey,

    Ik zag het helemaal voor me ,hoe je daar in het vliegtuig je bord leeg zat te eten haha,geweldig,gebeurt alleen bij jou
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Sydney.
    Fijne vakantie ,geniet ervan !!!

    groetjes Shelly & René

  • 26 September 2012 - 21:57

    Vilja:

    Lindsey,
    Wat leuk al deze belevenissen, en vooral dat we ze thuis ook nog kunnen volgen, ondanks dat ik je zal "missen" ben ik blij voor je dat je deze reis ondernomen hebt. Geniet ervan!
    Groetjes Vilja

  • 27 September 2012 - 17:43

    Fleur:

    Hoi Lindsey!

    Wat een enthousiast verhaal! Klinkt helemaal goed, wat een gulle
    mensen hè uit die culturen.
    Mocht je ooit iemand leren kennen uit zo'n cultuur kom je vast wel 10 kilo aan ;-)

    Op naar avontuur! xx Fleur

  • 28 September 2012 - 06:47

    Joy:

    Hi Sis,

    Niet gek hoor dat je de ibis 'n leuk beestje vind, bedoel de vogel die opt van der valk hotel staat is ook een schoonheid, en zoals ik me kan herinneren hebben wij ook zo'n foto opt strand gemaakt ;) hahaha
    Heb je al 'n mooi cadeautje voor me gevonden? Of ben je die nog aant zoeken? Ik hoef geen ibis, die zie ik al als ik in de spiegel kijk haha ;)
    Nou geniet nog van al het moois\lelijks daar en tot over 'n dikke maand :)
    Liefs, xx je zusje

  • 29 September 2012 - 20:43

    Daddy:

    Hoi Mup,
    Wat leuk dat je zo geniet, en dat het ook zo de moeite waard is om daar te zijn.
    Nog ff en dan komen we je achterna want het klinkt wel heel erg goed.
    En dat is nog maar het begin van jou avontuur.
    Want ik denk dat Nieuw Zeeland er niet voor onderdoet wat je nu hebt gezien maar dat horen of zien we nog wel.
    Wij zijn net terug vanTenerife (Ook Fijn) maar dat is nog lang geen AUS of NZ.
    Onze Buddy heeft zijn knie banden helmaal gescheurd van zijn linker achterpoot en moet nu a.s dinsdag geopereerd worden. Zielig he
    Ik hoop dat je een leuke foto kunt laten maken waar je op staat met een koala beertje ( of GRIZZLY ha ha)
    Have fun and be careful..xx
    gr van je Vader,Edith en ..........BUDDY xx

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 25884

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: