Thailand deel sorng - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Thailand deel sorng - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Thailand deel sorng

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

14 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

En inderdaad, sorng betekend 2 ;)

Daar zitten we weer. Alweer op een vliegveld. Alweer wat te wachten. Maar we zijn hier gelukkig nog lang niet om naar huis te gaan haha. Nee, eerst op naar het zuiden van Thailand. Maar dan kan ik nu wel in de tussentijd mooi ff vertellen wat we allemaal meegemaakt hebben de laatste paar dagen.

Nadat we dus heerlijk vertroeteld waren in het resort bij de river kwai, was het tijd om weer verder te gaan. We werden die ochtend, na het uitchecken, bijna letterlijk in een jeep gepropt met 2 Thaise jongens. "Onze" mango vond het blijkbaar niet zo nodig om ons te vertellen wat de plannen voor vandaag waren haha :s Gelukkig wisten we zelf door een blik op het reisschema, dat er kajakken op het programma stond. En omdat ik dat vorig jaar in Nieuw Zeeland al een paar keer gedaan had, had ik er erg veel zin in. Joy en ik samen in een kajak. Nou, een groter fiasco had je je niet kunnen bedenken haha. Het leek wel een pirouette voorstelling. Allebei bloedchagrijnig hahaha. Gelukkig had die jongen die met ons meeging het al snel in de gaten, en wisselde met Joy van kajak. Dat ging echt een heel stuk beter. En dus sloeg mijn humeur om naar standje 'happy op het water' maar dat van Joy werd steeds meer 'pas op, ik bijt' haha. Halverwege gaf ze dus ook aan te willen stoppen, maja midden op een rivier word dat lastig he! ;) Gewoon verder door peddelen dus. Onder de bridge over the river kwai door. Mooi hoor! :) Uiteindelijk zijn we dan toch aan wal geraakt en konden we bij mango het busje in.
Op naar Ayutthaya. Dit was vroeger de hoofdstad van Thailand en hier zijn dan ook nog veel oude ruïnes te vinden. Het deed mij een beetje denken aan jungle book. Waar apenkoning Louis woont. Heel tof vonden we allebei :)
Daarna terug richting Bangkok om de nachtbus (lees: hele luxe nachtbus, waarbij de stoelen helemaal plat kunnen en je tv kan kijken in de stoelleuning, net als in het vliegtuig) te nemen richting Chiang mai.

Chiang mai is ook een grote stad net zoals Bangkok maar dan mooier, groener en maybe ietsepietsie rustiger. (Althans zo lijkt het) Maar nog vliegen de auto's en scooters je om de oren hoor haha. Het ligt tussen de bergen in en helemaal bovenop die berg ligt dan ook een tempel, en die zijn we gaan bezoeken. Het lijkt vrij veel op al die andere tempels die je hier in Thailand ziet maar het pluspunt aan deze is zeker het wow-uitzicht over de stad. Mooi mooi mooi!
Bij terugkomst in het hotel, zouden we 's avonds een meeting met onze gids voor de volgende dag hebben. Want we gaan 3 dagen de jungle in! :) jeeeeeeej! Na 5 minuten na de afgesproken tijd, geen gids. Na 10 minuten, geen gids. Nog maar ff wachten dan he?! Maar toen de 45 minuten om waren, nog steeds geen gids! Nou, dan zien we het morgenvroeg wel...
En de volgende ochtend: daar stond ie dan! Als eerste heel veel sorry's ('hij was ons echt niet vergeten hoor!' Waren zijn woorden. Tuurlijk niet joh! :s hahaha) en toen snel de uitleg gekregen wat er allemaal wel en niet mee de jungle in mocht. Met alle snelheid van de wereld hebben we toen onze spullen moeten pakken, (want de rest van de bagage bleef in het hotel) en daar gingen we dan. Omdat we met een groep reizen, moest de rest ook nog ff opgehaald worden. Als eerste Lea uit Zwitserland, Andreas uit Denemarken volgde, en als laatste sloot er een stelletje uit Spanje aan. Anna en Christian. Met z'n zessen dus. (Al bleek later dat er nog een jongen meegegaan zou zijn, maar ook die was Kan (onze gids) vergeten! Hahaha slumke!
Eerst naar een hele mooie waterval om ff een plons te maken en daarna met de jeep de wildernis in. Daar moesten we met onze rugzak op de rug, te voet verder. Want de wegen zijn niet begaanbaar voor auto's hier. Wat een hel van een tocht moesten we lopen zeg! Mega steile bergen op en af. Boh! Met mijn tong op mijn knieën heb ik de eindstreep gehaald. (De rest had het trouwens ook zwaar hoor! En zelfs Joy gaf toe dat het zelfs "best pittig" was!) Die eindstreep was een dorpje in the middle of nowhere, waar we die nacht zouden slapen tussen de locals. Ik zal je zeggen, als we dachten dat het drijvende huisje op de river kwai primitief was, dan was dit nog veel primitiever-der-der! ;) (en hiermee bedoel ik te zeggen dat het echt heel erg terug in de tijd was haha) Geen warm water, geen elektriciteit, alleen een wc om boven te hangen, geen bedden... (gewoon op de vloer slapen.) Al medelijden? ;) haha Wel heerlijk eten! Dat wel. :) Een steenkoude douche genomen op de Fred manier. Even ter uitleg: spoelen, kraan uit, inzepen, kraan aan, afspoelen en kraan uit. Haha ;) En toen we daarna dachten dat het bedtijd was, bleek het pas 20:00 uur te zijn haha. Zo donker was het. Maar toch maar naar bed, volgende dag namelijk weer vroeg op, om de volgende tocht te gaan lopen.

Verschrikkelijk slecht geslapen! En dat was bijna niet anders mogelijk ook haha. Maar toch weer vol goede moed aan de volgende trekking begonnen. Ook deze tocht was heftig, maar gelukkig een heel klein beetje minder heftig dan die van de dag ervoor. We liepen midden door de jungle :) zelfs waar geen paadjes waren en wie gaat er dan door wat steentjes onderuit? Moi! Resultaat: een opengehaalde hand. Maar gelukkig hadden we Anna bij. Ze is zuster in Spanje en kwam al met de betadine aanzetten. Dat was ff flink op de tandjes bijten maar we hebben de wond schoon gekregen. Tegen lunchtijd kwamen we aan in een dorpje waar ze 2 olifanten hadden. Je kon zien dat ze daar goed behandeld werden, want ze mochten gewoon zo los rond lopen, zonder begeleiding ook. En na het eten gingen we dan blijkbaar ook een stukje verder op de rug van de olifant. Een beetje dubbel. Eigenlijk hoort het gewoon niet, op zo'n prachtig dier rondrijden, wat eigenlijk gewoon vrij hoort te zijn. En ik weet dat ze hier in dit dorpje goed behandeld worden maar toch, het voelde niet prettig. Het duurde niet lang gelukkig en daarna gingen we weer te voet verder richting volgende slaapplaats. Maar ja hoor! Dit was zelfs nog meer terug in de tijd dan die vorige! Zelfs geen ijskoude douche! Met een duik in de rivier moesten we het doen. Och jeh, heeft ook wel weer wat, en na een tijdje (zal ik je zeggen) geef je ook nergens meer wat om haha. De avond die volgde was hilarisch goed! Eerst de aller aller aller lekkerste gebakken banaan ever gehad! (Loempia-style) Mijn lievelings! ;) Na het eten heeft Kan zich bij onze groep gevoegd. Gidsen mogen hier blijkbaar niet samen met de groep eten. En ging hij ons Joyke wel eens even leren Thai boksen! Erg grappig :) en op haar beurt ging Joy dan aan Kan laten zien hoe je moet judoën! Hahaha bijna in mijn broek gepiest van het lachen! Hij vond het maar niks, och gerum! ;)

De laatste dag van onze tocht kun je wel een beetje een "rampendag" noemen. Maar dan wel een leuke rampendag haha. Te beginnen met spierpijn overal. Door die stomme harde vloer en het vele bergbeklimmen. Gelukkig hoefden we vandaag niet meer zo veel te lopen want we gingen de rivier af met een zelfgemaakt vlot van bamboe. Het begon met een rustig watertje maar dat ging al vrij snel over in een flinke stroming en waardoor iedereen tot op z'n navel nat was haha. En ondanks dat we een paar flinke stenen geraakt hebben, en bijna helemaal in het water gekukeld zijn, vond ik dit wel het leukste onderdeel van die 3 dagen jungle. Toen lunch bij een paar oude Karen-stam vrouwtjes en die hadden een puppy rondlopen. :) kei schattig! Dus ik met dat hondje aan het spelen tot ie HAP zei in m'n arm, HAP in mijn been en ineens HAP in m'n tiet. Hahaha AUW! ;) Maar toch bleef hij schattig ;) Na het eten was het dan echt tijd om terug naar "huis" te gaan, dus iedereen de spullen en zichzelf in de auto geladen, en op naar de bewoonde wereld. Ik denk dat we nog geen 20 minuutjes onderweg waren toen ineens BAM! Een kei harde knal! We dachten aan een klapband, maar blijkbaar waren die nog alle 4 heel. Dus de chauffeur weer in de auto en gas erop. Maar het begon me toch een partij te stinken! Boh! Haha dus jeep weer aan de kant gezet en bij controle van Kan, de chauffeur, Chris en nog een dikkere meneer op een brommertje die wel wou komen helpen (of gewoon alleen nieuwsgierig was? haha) bleek er een schroef bij de vering (of ophanging of weet ik veel hoe het heet) kapot te zijn. 1,5 uur hebben we gewacht. Maar nee, het zou toch nog wel veel langer dan dit gaan duren om hem te kunnen maken. Dus ander busje van het jungle trekking bedrijf kwam erbij en we konden terug naar Chiang mai.
"Thuis" in het hotel echt de aller lekkerste douche ever gehad! Ja, je merkt pas echt hoe goed je het hebt als je je eigen luxe dingetjes een paar dagen hebt moeten missen. Dus 's avonds naar de night bazaar (een markt die dus 's avonds is, met allemaal kraampjes met eten en spulletjes) Leuk! :) Tot er daar flink aan mijn tas getrokken werd. Dus ik riep Hey! Waarbij Joy al klaar stond om een mep uit te gaan delen aan de eerste de beste tasjesdief. Maar het bleek Anna te zijn van de jungle trekking. Haha grapjas!
Oh ja! Op de rivier ben ik ook nog flink gestoken door een bij/vliegenbeest. Waar ik nu een flinke bult ter grootte van een hand (en ik overdrijf nu echt niet!) op mijn been heb zitten. En jeuken dat dat doet. Niet grappig meer! Haha of ja, maybe wel een beetje want zoiets overkomt natuurlijk alleen weer mij he ;)

En dan zitten we nu te wachten op het vliegveld. Te wachten op nieuwe avonturen in het zuiden. (En ik weet zeker dat ze gaan komen!) ;)

Xx Lins en Joy

  • 14 November 2013 - 02:49

    Joy:

    Jep alles klopt wel zo'n beetje :) Maar och die Kan van ons ik kon hem moeilijk te pletter gooien met mijn judo kunsten dus dacht al heel voorzichtig te zijn met een houdgreep... Nee nee dat kon hij echt niet doen bij mij hahaha
    Lindsey verteld alleen natuurlijk niet dat ik ook in m'n broek deed bijna toen zij een olifanten dans moest doen ja ja met een echt gezongen liedje!! Hihi
    Zo nu is het verhaal meer compleet hihi
    Doeiiiii

  • 14 November 2013 - 07:01

    Nicky:

    Leuk dames! Geniet er nog van..met bult. X

  • 14 November 2013 - 07:58

    Ingrid/Mam:

    Hoi Lady's, wat weer een mooi reisverslag. Zo te horen een echt avontuur van mijn twee dames. En wat lees ik tot mijn verbazing.........ons Joy kon niet maat houden met jou Lindsey???ja en dan ga je inderdaad rondjes draaien. Ze moet maar eens bij haar peetoom op cursus die ging vroeger met de kano al door de zuidwillemsvaart op vakantie naar België.Kwam jammer genoeg ook niet erg ver.... En dan in de jungle onder de Fred douche tja hebben jullie in al die jaren toch nog iets van hem geleerd waar je in de jungle nog iets aan hebt. Wat zullen jullie gelachen hebben dat je nu zo zelf onder de douche stonden.En dan het ritje op de Olifant, zo zielig is dat niet, want dames kunnen jullie je dan niet meer herinneren dat jullie vroeger op de rug van ons Wesley al door de kamer reden??? Die was een stuk kleiner en die olifant heeft jullie nog niet eens gevoeld (wat wegen jullie nu samen)dat is voor die olifant een peuleschilletje.En Joy let je wel een beetje op wat je doet met die gidsen, ik weet niet hoe zwaar Kan was maar meestal zijn dat van die schrielle mannekes, die gooi jij met een worp van de berg af. Haha Wat er in deel drie komt te staan weet ik al een klein beetje, maar wil dit niet verklappen voor de rest van jullie volgers vanuit hier. Lieve dames nog heel veel plezier en geniet van de warmte en de zon daar, want hier is het koud nat en s'nachts vriest het al aan de grond. Brrrrrrrr. Geniet geniet geniet ........liefs mam?

  • 14 November 2013 - 09:10

    Marcel & Edith:

    Hoi Lindsey & Joy,

    Ja zo'n reis naar Thailand is ff wat anders als een dagje naar de Efteling.
    Daar weet je van te voren wat je te wachten staat.
    Toch zo'n kano tocht kun je denk ik wel vergelijken met de carrousel die in de Efteling staat als ik dat zo lees, want dat is ook lekker ronddraaien alleen niet op het water.
    Ja en dat het druk is in chiang mai dat geloof ik maar dat is i d Efteling ook.
    Ja het is daar zeker heel primitief maar dan besef je en dat geloof ik zeker hoe goed je het thuis hebt. Je draait de kraan aan en je hebt warm of koud water tenminste daar kun je voor kiezen hè ? Maar daar moet je blij zijn als je water krijgt en dan maar hopen dat het ook nog een beetje schoon water is.
    Ja dat ze daar niet zo naar de tijd kijken en je laten wachten schijnt wel normaal te zijn .
    Die denken heel anders dan wij hè? Hier zouden we uit onze slof schieten maar die jongens daar weten dat er nog een dag achteraan komt ha ha.
    Het ritje op de olifant zal ook wel een ervaring zijn geweest want dat maak je ook niet elke dag mee dat je er een ziet laat staan dat je er een ritje op mag maken.
    En dat Lindsey daarbij moest dansen daar heeft die olifant nog mee moeten lachen denk ik zo.
    Veel comfort heb je ook niet op zo'n dikke rug maar het is toch leuk om mee te maken.
    Ja Joy dat had ik graag gezien hoe je die Kan het judo bij wilde brengen.
    Dat manneke heeft toch zeker gedacht toen ie door de lucht vloog :waar ben ik aan begonnen.
    En de landing die hij gemaakt heeft was zeker op de harde grond hè?
    Had ie nog een beetje rug over en kon ie nog lopen of was ie totaal afgebrand.
    Hij zal de volgende x wel uitkijken als hij iemand iets bij wil brengen ha ha.
    Ik hoop dat je ook iets van zijn sport hebt geleerd want daar zijn ze erg goed in. Het heet niet voor niets Thai Boksen.
    Leuk om weer het een en ander te hebben gelezen wat jullie hebben meegemaakt.
    Ik hoop dat jullie nog een hele fijne reis naar en in het zuiden hebben maar dat zal zeker het geval zijn daar ben ik niet bang voor.
    Dikke knuffel ,and have fun.
    Pap, Edith en Budje

  • 14 November 2013 - 09:12

    Ron:

    Wat een avonturen weer! Gidsen die je vergeten, olifanten waar je medelijden mee krijgt, ontberingen op land en in kano's, slecht slapen, spierpijn en wachten op vliegvelden. Dat is waarvoor je op vakantie gaat. Deel 3 was strand toch? Dat wordt weer uitkijken voor Duitsers dan...Have fun (maar dat lukt volgens mij wel).

    Ron

  • 14 November 2013 - 10:29

    Shelly:

    Geweldig, je kunt het mooi beschrijven , zie het gewoon voor me, rondjes draaien op de river Kwai ,klimmend met de tong op je schoenen en heel apart een night bazaar 's avonds haha ,nog heel veel plezier maar dat zal wel lukken,
    groetjes Shelly

  • 14 November 2013 - 20:00

    Wilma En Nico:

    wat leuk allemaal,het komt me allemaal heel bekent voor,al is het heel lang geleden dat wij daar waren maar er is volgens mij nog niet veel verandert.
    wij wensen jullie heel veel plezier in de laatste week,geniet ervan,

    dikke kus van ons,

    wilma nico en de jongens en schoondochter want ja ja ze is veel hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 25892

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: