Thailand deel neeung - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Thailand deel neeung - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Thailand deel neeung

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

09 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

En om meteen een taalcursusje te beginnen, neeung betekend 1. ;)

Er zijn inmiddels al een paar dagen verstreken sinds Joy en ik zijn vertrokken uit dat regen- en stormachtige Nederland. En we vinden het totaal niet vervelend om dat achter te moeten laten, zal ik je melden ;)

Zoals jullie van mij gewend zijn, begint mijn vakantie meestal al met een spannend verhaal in het vliegtuig. En natuurlijk zal dat deze keer niet anders zijn ;) Het begon allemaal goed. In Düsseldorf het vliegtuig gepakt en eenmaal hoog in de lucht wil Joy haar stoel wat naar achteren leggen om wat comfortabeler te kunnen zitten. Alleen de mevrouw achter haar (zo'n 120 kg schoon aan de haak) is het daar niet helemaal mee eens en begint met haar armen langs Joy haar rugleuning te slaan, en roept daarbij "Normaal! Normaal! Normaal!" (In het Duits dan wel.) Dus Joy: "Nein das ist nicht normaal, du bist nicht normaal." Maar de mevrouw blijft maar doorgaan dus ja, dan roepen we er maar een steward bij. Die moest weer iemand anders erbij halen, want nu begreep mevrouw ineens helemaal niks meer. Hahaha dramaqueen! Het lijkt ff goed te gaan, maar dan besluit ze uit pure frustratie gewoon maar het touchscreenscherm in de hoofdsteun te gaan mishandelen. Gelukkig is onze redding nabij! "You are the lucky winner" (en dan nog iets wat ongeveer net zoveel betekende als "die mevrouw achter jullie is gewoon de lastpak van de dag") meld onze favoriete steward bij het brengen van het eten. Verder viel het allemaal gelukkig mee totdat ze naar de wc moest, en dus express die 120 kg iets te hardhandig uit haar stoel ging wringen, en Joy zowat helemaal dubbel klapte in haar stoel. Ikzelf zat naast een meneer die ik gekroond heb tot de snurkkoning van de eeuw. Geloof dat zijn geluiden het lawaai van het vliegtuig wel overstemd hebben, 6 uur lang! En dat heeft heel wat hoofden van medepassagiers laten draaien haha. (Hij zei wel sorry, toen die eenmaal wakker was. Dat dan weer wel) ;)

Bij aankomst in Bangkok werden we opgewacht door onze gids voor een paar dagen. Mango was de naam. (Tenminste iedereen noemt hem zo omdat ie zo graag mango's eet.) Okeej dan! Haha Een heeeeeel druk mannetje. Praat echt ontzettend veel, en ik begrijp er vaak ook helemaal niks van wat ie zegt haha maar hij zal het vast wel allemaal goed bedoelen. We denken trouwens dat Mango homo is, (ook al beweert hij dat ie gek is op vrouwen) maar aan zijn dansjes in het busje te zien, maakt dat echt wel duidelijk dat wij gelijk hebben Hahaha.

De eerste dag Bangkok hebben we trouwens op eigen houtje gedaan. Of ja, stiekem niet helemaal haha want we kwamen vrienden uit Nederweert tegen, die met hun gids bij het Royal palace rondliepen. Joy en ik hadden een sjaal meegenomen om onze schouders te bedekken (want dat toont respect voor buddha) maar nee hoor! Bij de ingang werden we al tegengehouden. We mochten zo niet binnen! Konden bij de ingang wel wat lenen. En wat was dat dan? De aller aller aller lelijkste Hawaïbloes die je je maar kan bedenken haha. Maja als buddha dat dan wel mooi vind... Vind ik het ook prima ;) Royal palace bekeken en ook Wat Po gezien. (Tempel met de grootst liggende buddha van 40m lang) Maar daarna.... Een fietstocht door Bangkok van 3 uur lang!! Ons Joyke was namelijk die dag jarig. En aangezien wij vroeger de regel hadden, wanneer je jarig bent mag je kiezen wat we gaan doen, tja, toen kwam ik hier ook niet onderuit ;) Dus fanatiek als ik ben, ben ik daar met goede hoop aan begonnen. En leuk dat het was!! :D We begonnen in China town, kriskras door allemaal kleine straatjes en steegjes, tussen marktkraampjes door en over de drukke weg tussen alle auto's en brommers. Geweldig hoe ze dat regelen! 1 gids voorop en wij als groep van 9 erachteraan, met als afsluiter weer een gids. Werkt prima! Daarna alle fietsen op een bootje en hupsakee, aan de andere kant van de rivier weer verder, de "echte" Thaise wijk ontdekt. Plekken waar je normaal nooit komt, die zie je zo wel. Heel leuk! Echt een aanrader voor wie ooit nog naar Bangkok gaat!

Gisteren heeft mango ons opgehaald om richting de river kwai te gaan. Onderweg zijn we naar de drijvende markt geweest en ook kon een bezoek aan hellfire pass niet ontbreken, waar tijdens de 2e Wereldoorlog veel mensen gesneuveld zijn bij het maken van de Birma-Thailand spoorlijn. Ook nog bij een best wel mooie waterval geweest, maar daar was het zo belachelijk toeristisch druk dat het niet grappig meer was. Wat wel heel gaaf was, is dat we gisteren midden in de jungle geslapen hebben! In een raft-hutje op de rivier :) Je word op een soort van langerekte speedboot gezet en daarmee droppen ze je bij die paar drijvende huisjes midden op de rivier. Geen elektriciteit en alleen koud water maken het plaatje compleet. Een olielampje is alles wat je krijgt en verder succes haha. Maar gewoon hartje jungle in de rivier zwemmen en slapen tussen de junglegeluiden, das toch wel een hele gave ervaring! :D

En nu zitten we dan mooi in een luxe resort om bij te komen van alle soberheid haha en hebben dan net ook heerlijk een echte Thaise massage gehad. 90 minuten lang ben ik alle kanten opgevouwen maar wat was dat lekker! En dat voor omgerekend zo'n 15 euro! (En dan heb ik daar de fooi al bijgeteld!) Das toch geen geld he. ;)

Dus dit waren tot nu toe onze avonturen, morgen op naar de volgende! :)

Xx Lins en Joy


  • 09 November 2013 - 01:42

    Patrick:

    Klinkt goed dames! Leuk!!!

  • 09 November 2013 - 07:11

    Ron:

    Dikke Duitsers, het is altijd hetzelfde. Tegenwoordig denk ik maar: zolang ze in het vliegtuig geen gat gaan graven om erin te gaan liggen vind ik het best.
    Wat leuk om jullie belevenissen in Bangkok te lezen! Ik zie het zo voor me, herinneringen van een twintig jaar geleden komen weer terug. Gefietst hebben we niet maar dat lijkt me inderdaad tof. Natuurlijk wel met zo'n herrieschoppende speedboot over de klongs gegaan en dan het drijvend resort op de Kwai met een olielampje op tafel en de dorpsolifant spartelend naast je in de rivier. Ik wil terug!!!
    Nou, heel veel plezier nog en ik zie al uit naar het verslag van jullie volgende belevenissen.

  • 09 November 2013 - 07:55

    Marcel..:

    Hoi Mupkes,
    De reis begon al lekker in het vliegtuig.
    Het is vaak zo met die Duitsers dat ze plaats te kort hebben,en daar zouden ze het liefst andere de schuld van geven.
    Nou Joy je hebt groot gelijk dat je flink wat tegengas gegeven hebt dat zou ik ook doen want als je zo'n vette das achter je hebt zitten die menen alles te moeten regelen vanuit hun stoel dan hebben ze het mis.
    Dat ze die maar onder bij de bagage gooien daar kunnen rollen wat ze willen ha ha.
    Ja Lindsey en wat kun je doen aan iemand die naast je aan het snurken is. (Is moeilijk)
    Als je een emmer water had gehad kon je dat over zijn neus kiepen tot dat ie stil zou zijn maar als de emmer leeg is moet je weer een nieuwe emmer water vragen aan de stewardess.
    En dat 6uur lang.
    Ik vind het fijn om te zien dat jullie het goed naar je zin hebben en dat het jullie ook goed afgaat zo met z'n tweeën.
    Ja dat het een schitterende reis is dat was wel te denken hè?
    Lindsey op de fiets. Ja wat moet ik daar van zeggen.
    Ik hoop dat Joy er foto's van heeft want dat is bijna niet te geloven.
    Geniet er maar van zoveel jullie kunnen.
    Take care,have fun and becarefulllll.

    Dikke knuffel xx

    Pap

  • 09 November 2013 - 08:09

    Steffie:

    Dames leuk om te lezen! Have fun verder en geniet van jullie mooie avontuur :) x

  • 09 November 2013 - 08:39

    Sandra:

    Ha meiden!
    Nou, het klinkt errug gezellig en leuk allemaal! Wat gezellig dat jullie dit zo samen ondernemen.
    Heel veel plezier en maak er wat van dames! maar zo te lezen gaat dat zo prima lukken!
    Groetjes Sandra

  • 09 November 2013 - 08:58

    Mirjam Sieben:

    haha 'alle kanten op gevouwen'!

    Leuk om te lezen, veel plezier nog!

    Gr's Mirjam

  • 09 November 2013 - 09:13

    Ingrid/mam:

    Hee lady's, ik lees het al,dat wordt alweer een heel avontuur. Als het al goed begint in het vliegtuig....... tja rare mensen die Duitsers he. Als jullie dit bericht lezen zijn jullie alweer terug uit de jungle denk ik en alweer een ervaring rijker.Geweldig als je ervan houdt om midden in de drukke stad te wonen, en het dan geweldig te vinden om op een doodstille rivier te slapen. Maar goed dat daar geen snurkende man naast je lag.Fijn dat het samen zo gezellig is en wat de een goed kan is voor de ander leuk om te leren wie weet ga je straks nog eens in Weert fietsen. PAS OP! LINDSEY KOMT ERAAN!! De eerste week zit er al weer bijna op het gaat snel. Maar jullie avontuur gaat nog even door en ik kan niet wachten tot jullie het volgende spannende verhaal op de blog zetten. Ik zal Fred straks de blog voorlezen dan kan hij ook genieten van de belevenissen van jullie in Thailand.
    Vanuit een kouder maar vandaag wel zonnig en droog Nederweert eind heel veel groetjes en nog heel veel plezier met z'n tweetjes. Liefs Mam. En de groetjes van je plantje....... alles goed nog.

  • 09 November 2013 - 18:07

    Edith:

    Hi meiden,
    Wat een leuk verhaal om te lezen.....lijkt wel een boek wat al
    heel spannend begint haha.
    Ik ben benieuwd hoe jullie reis verder zal verlopen!
    ik kijk uit naar hoofdstuk 2.
    Lief zijn voor elkaar,

    lieve groetjes, Edith xx

  • 10 November 2013 - 17:53

    Fleur:

    Heel veel plezier dames! Nog vele delen na neeung zullen komen en nog veel belevenissen met de zusjes ;-)

  • 11 November 2013 - 16:31

    Liselotte :

    hallo Meiden,

    Wat klinkt het daar allemaal harstikke leuk&stoer.

    Joy mischien beetje laat maar (beter laat dan ooit :)
    : nog van harte gefeliciteerd!!
    Vind het wel grappig dat jullie 3 uur gefiets hebben die dag. Wat goed zeg!
    Ben trots op je Lindsey!;)

    Dat verhaal van die dikke vrouw.hahahaha!
    Maar massage daar zo goedkoop wat relax.
    Als ik het allemaal lees krijg ik ook zin om mijn koffer te pakken.

    Geniet er lekker van & ik verheug me al op de het volgende verhaal
    (heb ik het idee toch even op vakantie te zijn, dankje j daarvoor :)!

    have fun

    Groetjes Liselotte dennis & Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 25883

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: