Finding Nemo - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

25 November 2015 | Australië, Cloncurry

De afgelopen dagen waren zo ontzettend tof, dat ik niet kan wachten om het te vertellen. Dus hier gaat 'ie dan!

Hahaha als ik er al aan denk wat er nu gaat komen, moet ik al lachen in mezelf. Ik ben in Cairns uit het vliegtuig gestapt en besloot een shuttlebus naar het centrum te nemen. Op naar m'n volgende YHA hostel. De laatste! Want hierna ga ik m'n campertje ophalen. Dus de shuttlebus zet me netjes af bij m'n hostel en ik ga inchecken. Die man achter de balie vraagt me om mijn naam te spellen. En daarna nog eens. En toch hij blijft maar moeilijk kijken. 'Hoe ik m'n hostel heb geboekt?' Vraagt 'ie. 'Ja, gewoon via internet.' 'Of ik daar ook een bevestiging van had?' 'Maar natuurljk meneer, kijk maar hier.' En ik vis het blaadje uit mijn tas. En daar zie ik het al, en kan ik wel door de grond zakken. Ik had dus deze keer als uitzondering, geen YHA hostel geboekt maar een hele andere! Die man moet gewoon heel hard lachen en verzekerd me dat dat wel eens vaker voorkomt. Dus hij belt ook nog heel lief, dat andere hostel voor me en die komen me halen met een busje omdat ze toch nog wat andere mensen moesten oppikken. Die laatste nacht ben ik goed doorgekomen en dus kon ik de volgende dag, vroeg in de ochtend al, op pad om mijn campertje te gaan halen.
Aangekomen bij het verhuurbedrijf, krijg ik een hele stapel papierwerk om in te vullen en dan kunnen we daarna mijn campertje gaan bekijken. We maken een rondje om dat ding heen, om de schades van vorige keren vast te stellen en dan doet die mevrouw van het verhuurbedrijf de deur open en dan zie ik het hè. Het is een schakelwagen! Met de pook aan de voor mij verkeerde kant! De paniek slaat lichtelijk toe, en ik vraag of ze geen automaat hebben? 'Nee, die hebben ze niet. Maar je went er heel snel aan, zegt ze er nog vlug bij.'
Dus Linske laat zich zo snel niet kennen natuurlijk haha en ik ga het gewoon proberen. En inderdaad, het gaat verbazingwekkend goed! Je moet gewoon wat meer nadenken als je optrekt of terug moet schakelen, maar in tegenstelling tot het probleem wat ik in Nieuw Zeeland had, (namelijk de ruitenwissers aanzetten ipv het knipperlicht. Want ook die dingen zitten omgedraaid.) gaat het deze keer allemaal best soepeltjes. Al zeg ik het zelf ;) Ik rijd dan ook in een keer naar Townsville, zo'n 339 km verder. Weinig te beleven daar, maar geen ramp want de volgende dag rijd ik door naar Airlie Beach.

Airlie Beach is een gezellig dorpje met veel winkeltjes en nog meer reisbureautjes. Ik besluit dan ook, om maar eerst mijn zeer gewilde trip naar de Whitsunday Islands te gaan boeken en dan kijk ik daarna wel voor een camping. Dus op aanrader (dank je wel Silvia!) loop ik binnen bij Peter Pan. Daar zit niet die gast uit de tekenfilm haha maar een hele aardige Duitser, die me geweldig helpt met het uitzoeken van wat ik dan wel of niet precies wil gaan doen. Dus als we hebben besloten dat het een 3 daagse zeiltocht gaat worden, hoeven we alleen nog maar de beschikbaarheid te gaan checken. 'Uh, what are you doing today?' Vraagt Markus. (Het Duitse accent moet je er ff zelf bij denken hè!) 'Today? Well, nothing yet, I guess.' (En dat was ik dus, dat klonk normaal haha) 'Nou, het is krap aan, maar als je wilt, kun je over een uur nog mee en dan kan ik ook nog een leuke korting regelen.' 'Ooh, okeej! Haha doen we dat!' Dus vanaf dat moment, moest ik mijn camper nog gaan parkeren op een speciale parkeerplaats, mezelf inchecken bij het zeilbotenbedrijf, spullen kopen, mijn eigen spullen nog inpakken voor 3 dagen en maken dat ik bij de haven kom (was nog een kwartier lopen ook.) En dat alles in 1 uur!! Maar ik heb het gehaald!

Een 24 meter lange zeilboot, genaamd Boomerang ligt me daar te shinen in de haven. Gaaf ding! We werden ontvangen door onze kapitein (Liam) die met een piratenstem ons welkom heet. Ik vond het wel lachen dat ie dat deed omdat we ook onder de piratenvlag varen. Maar het blijkt later gewoon z'n normale stem te zijn ook! Hahaha oeps! Captain Liam vaart de boot vast de haven uit, terwijl wij een bedje aangewezen krijgen onder in de kajuit en daarna mogen we helpen om de zeilen te gaan heisen. ZWAAR! Das ff extra spierballen kweken haha. Door de wind kantelt de boot sterk naar 1 kant dus dan moeten we allemaal aan de hoge kant gaan zitten en genieten maar, want wat gaat dat snel zeg! Na een uurtje of 2, gaan de zeilen weer omlaag en leggen we aan in een baai, om daarna samen op het dek te gaan eten bij zonsondergang.
De volgende ochtend zijn we uitgevaren naar Whitehaven Beach. Zoek het maar eens op op Google. Het is het witste zand dat je ooit zult zien. En ik was daar gewoon in het echt! Paradijsje op aarde. Daar hebben we gezwommen in mega helder turquoise/blauw water en gerelaxed op het strand. En daarna terug op de boot, zijn we gaan racen tegen een andere maxi sail. Natuurlijk gewonnen ook! (Boomerang is vroeger ook echt een raceboot geweest en in 2001 is het omgebouwd tot toeristenschip. Sorry, ik haal boot en schip door elkaar maar weet eigenlijk ook niet precies welke term ik nu moet gebruiken haha.) Toen we ook deze titel weer in de wacht hadden gesleept, mochten we gaan snorkelen. En met succes! Ik heb Nemo gevonden! 3 Nemo's zelfs! Wat was dat tof zeg, om dat mooie koraal te zien met allemaal die gekleurde vissen. Heel tof! 's Avonds weer gezellig gegeten met z'n allen en er volgde een ontzettend toffe avond.
Op de laatste ochtend, dook ik om half 8 al achterstevoren van het rubberen bootje, zo de zee in. Weer snorkelen! We zouden hier, als we geluk hadden, misschien wel schildpadden kunnen zien. Dus ik op zoek hè. Maar denk je dat ik er eentje zag?! Nope! Gelukkig wel veel ander moois, maar toch blijf je hopen op die schildpad. Als is het maar een kleintje. Steeds meer mensen van mijn groep zag ik in dat rubberen bootje weer terug naar de Boomerang gaan, maar ik hield vol en daar zag ik haar opeens! Onder me zwom een reuzenschildpad! (En ik overdrijf echt niet, ze was zo groot als ikzelf!) Wow! Geen woorden voor hoe mooi dat was. Ze leek ook zo op haar gemak in mijn aanwezigheid. Heel rustig dobbert ze wat rond en dan na een tijdje zwemt ze door naar de diepte van de zee en laat mij alleen achter. Dus dan ben ik ook klaar en kan ik ook in het rubberen bootje haha. Op de Boomerang is dan toch het moment aangebroken dat we de zeilen voor de laatste keer gaan heisen, en al racend tegen weer een andere boot (die Liam laat geen wedstrijdje aan zich voorbij gaan haha) komen we uiteindelijk weer bij de haven aan en is het zeilavontuur afgelopen.
Ik kan m'n campertje weer ophalen maar blijf wel nog een nachtje in Airlie Beach.

Tot snel!

Xx Lins


  • 26 November 2015 - 07:23

    Joy:

    Hi zus,
    Super tof om te lezen!! Stiekem wist ik het al een beetje maar toch nog leuk om nog eens te lezen!! Geniet er nog ff van! X

  • 26 November 2015 - 07:32

    Wilma:

    he linske wat een mooi verhaal wel genieten he? geniet nog van de laatste paar dagen en tot gauw

  • 26 November 2015 - 07:54

    Mam:

    Hé meis,
    Wat een geweldige vakantie heb je toch, genieten van de zon zee en practige eilanden. Ik had op internet de eilanden opgezocht en zag de parelwitte stranden . Nu weet ik waar het vogelzand vanaf komt........hahah
    Leuk dat je Nemo hebt ontmoet, waar was Dori ??????
    Je wordt nog een echte sportvrouw, surfen snorkelen zeilen 4wd rijden en wat gaat er nog meer komen.....
    Knap van je dat je trouwens dat schakelen in je campertje onder de knie hebt gekregen, dat zal inderdaad wel even schrikken zijn geweest.

    Nog een paar dagen in dat prachtige land en dan moet je helaas weer terug naar de kou regen en donker water waarin, als je gaat snorkelen je alleen een geroeste fiets tegenkomt. Maar ook wel weer fijn terug komen bij je kleine Peppertje je eigen autootje en in de kerstsfeer waar je binnenkort weer worstenbroodjes kan eten , en mooërepetaasie met zoorvleis.

    Geniet dus nog van de laatste dagen neem de zon op in je lijf en als we je komen halen brengen we je dikke winterjas wel mee.
    have fun enjoy en tot snel dikke knuf van alle hondjes en van mij.
    mama

  • 26 November 2015 - 09:00

    Pap:

    Hoi Mup,

    Nou goeiendag wat een avontuurlijke meid ben je toch.
    Heel leuk om te zien wat je zo allemaal mee hebt gemaakt.
    Als je thuis komt maar snel naar Wimke Meeuwis toe om ook zonne skonne Nemo te halen. ;-)
    Maak er nog maar n paar fijne dagen van.
    Een goede en veilige vlucht terug en tot gauw.
    Gr van Pap en Edith

    Take care.xx

  • 26 November 2015 - 09:54

    Lilianne:

    Hoi Lindsey, ik reis een beetje met je mee. Geweldige vakantie zo te lezen. Geniet van de laatste dagen. Groetjes Lilianne.

  • 26 November 2015 - 14:35

    Ine Van Berlo:

    Fijn om te lezen dat het zo mooi is wat je allemaal beleefd,
    ben benieuwd naar je verhalen volgende week.
    nog een paar mooie dagen en geniet ervan. Tot dan

  • 27 November 2015 - 13:35

    Shelly:

    Ha Lindsey,

    Sjiek om te lezen allemaal!! Veel plezier nog die laatste dagen en een veilige terugreis!

    groetjes Shelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cloncurry

Back down under

Een maand rondreizen door Australië

Recente Reisverslagen:

29 November 2015

Sand everywhere!

25 November 2015

Finding Nemo

16 November 2015

Hot red centre

10 November 2015

Surf's up, dude!

04 November 2015

Belofte maakt schuld
Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 25859

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: