Hot red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Hot red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Hot red centre

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

16 November 2015 | Australië, Alice Springs

Het is vandaag weer een lange dag vol wachten, dus voor mij de mooie kans om te vertellen over mijn laatste belevenissen in Brisbane en in het red centre.

Bij mijn laatste blog was ik net aangekomen in Brizzie. Ook wel gewoon bekend als Brisbane. Ik had daar maar 1 echte volle dag, en heel eerlijk wist ik ook niet precies wat ik er moest gaan doen haha. In Sydney bijvoorbeeld, daar heb je allemaal bekende toeristische gebouwen enzo maar in Brisbane is dat dus niet echt. Hoe ga je dat dan aanpakken? Nou, gewoon beginnen met lopen, kijken waar ik uit ga komen en wat me te wachten staat. Dus ik begin met lopen en kom uit in het centrum, waar ik wat winkeltjes bekijk en ook bij een infocentrum terecht kom. Daar lagen foldertjes van het Lone Pine Koala Sanctuary. Ooh leuk! Daar wil ik naartoe! Hup! Met de stadsbus naar een buitenwijk van Brizzie. Ik dacht in de bus wel een kaartje te kunnen kopen maar nee, helaas pindakaas. Maar de buschauffeur was zo lief om me gewoon zo wel gratis en voor niks mee te nemen, als ik tenminste beloofde dat ik dan op de terugweg wel een kaartje zou kopen. I promise! Aangekomen in het opvangcentrum/dierentuinachtig gebeuren viel het me stiekem wel een beetje tegen. Ik had wat verhalen gehoord en het foldertje beloofde natuurlijk ook van alles moois maar ik vond het wat verouderd en de hokken vrij klein enzo maar ja, maak er maar het beste van. Haha. Ik heb een koala vast mogen houden, dat was wel heel schattig. Maar wat ik daarna hoorde van iemand was dat alle koala's chlamydia blijken te hebben! Lekker dan! Hoop stiekem toch dat dat niet waar is haha. Wat ik wel heel leuk vond in het park, was een heel groot omheind stuk waar kangoeroes los rondliepen en daar kon je dan zelf ook lekker wandelen. Maar toen ik daar een tijdje rondgestruind had, vond ik het ook wel weer goed en heb de bus maar weer naar het centrum gepakt. Daar heb ik nog wat rondgewandeld en toen kwam ik onverwacht 2 kamergenootjes uit m'n hostel in Sydney tegen! Dus gezellig samen een hapje gegeten en toen zat mijn avontuur in Brisbane er ook weer op!

Vanuit Brisbane ben ik die volgende dag via Sydney naar Alice Springs gevlogen. 3 verschillende vliegvelden in 3 verschillende tijdzones, in 1 land. Lekker ingewikkeld, maar het is allemaal goed gekomen haha.
Het eerste wat je in Alice Springs opvalt is de mega hitte. Pffff 39 graden is hier niks! Ik kan heel wat hebben, maar dit is echt bloedheet! Ooh! En natuurlijk ben ik in Alice Springs weer verdwaald door de verkeerde kant op te lopen haha maar ook dat is weer goed gekomen omdat ik godzijdank een kaartje bij de receptie had meegekregen en na een flinke speurtocht weer bij het hostel aankwam.

Na 1 nachtje slapen kwamen de mensen van adventuretours me halen om met een internationale groep, 3 dagen de outback in te gaan. Het was die dag vrijdag de 13e, dus je voelt um al aan aankomen... Het ging niet helemaal goed. Moest om 6.00 uur klaar staan en ze kwamen om 6.10 uur aan dus dat viel nog wel mee haha. Allemaal mensen nog bij hotels enzo ophalen maar toen kwam het al; er waren wat mensen onvindbaar. Gelukkig hebben we ze (na wat telefoontjes) toch allemaal kunnen vinden. Op 1 persoon na dan haha. Maar dat is dan jammer voor haar en we gaan op weg naar de outback. Na een uur of 4,5 rijden, komen we aan bij Uluru-Kata Tjuta national park. Kaartjes gekocht en ready om te park in te gaan, maar dan.... Bus kapot! Haha ja ja, die speciale vrijdag hè ;) Gelukkig heeft onze gids hem weer aan de praat weten te krijgen, terwijl gids nummer 2 ons "vermaakte" met een geologie praatje. We kunnen verder! Eerste stop, Kata Tjuta. Het zijn meerdere, grote rotsen. En Kata Tjuta betekend dan ook 'vele hoofden' in de taal van de aboriginals. We hebben daar een wandeling gemaakt tussen de rotsen door in the valley of the winds. Heel mooi maar ook bloedje heet in 39 graden wandelen. Daarna door naar het gedeelte waar ik het meeste naar uitkijk; zonsondergang kijken bij Uluru of ook wel bekend als Ayers rock. We krijgen er zelfs hapjes en champagne bij haha lekker! :) Helaas hebben we niet de ideale weersomstandigheden om de rots te zien oplichten in de mooie kleuren die die soms kan krijgen, maar toch is het een mooi plaatje zo. Als de zon eenmaal weg is, is het hier ook echt wel pikkedonker en gaan we dus door naar ons kamp om te gaan dineren onder de sterren. Wow! Heel romantisch met 17 mensen haha ;) En ook leuk... Ik heb daarna een tentje, helemaal voor mezelf!
De volgende dag moeten we vroeg op. Heel vroeg zelfs! Om 4 uur! We gaan de zonsopgang bekijken terwijl we wandelen om Uluru heen. 5 km lopen en daarna gaan we nog een stuk verder lopen met een aboriginal gids erbij om ons alles te vertellen over de gebruiken van dat volk en ook over de verborgen gedeeltes en geheimen van de rots die je normaal zo niet ziet. Maar ik geloof dat vrijdag de 13e ook op de 14e nog zijn nawerkingen heeft, want hij komt niet opdagen haha. Dus daarom doet onze eigen gids het zelf maar. Evengoed leuk hoor! Na die wandelingen krijgen we een lekkere lunch en dan gaan de de bus weer in voor een flink aantal uurtjes (ja, het ligt hier niet allemaal naast de deur haha) want we gaan naar Kings canyon. Ook die nacht mag ik weer in een privé tentje. (volgens de gids: Lindsey's little princess tent haha)
En dan is de laatste dag van onze tour alweer aangebroken en mogen we ook nu weer om 4 uur opstaan. Het is tenslotte vakantie hè! :p Tijdens zonsopgang wandelen in Kings canyon (heeft wel wat weg van de grand canyon in Amerika maar dan anders haha) en dan gaan we de bus weer in om terug te gaan naar Alice Springs.

En dan ben ik weer terug bij vandaag. Heb net uitgecheckt en over een paar uur mag ik weer naar het vliegveld. Op naar Cairns, waar ik m'n campertje op kan gaan halen en op m'n gemakje kan gaan touren aan de oostkust.

Tot snel maar weer!

Xx Lins

  • 16 November 2015 - 07:47

    Mam:

    Hé meisie, jij met je grote bruine ogen krijgt weer alles voor elkaar. Buschauffeur die je voor niks meeneemt op de bus en dan tijdens je bezoek aan de Uur zelfs een eigen prinsessetentje....... t gaat je goed af. En maar weer eens verdwalen dat hoort er toch wel een beetje bij. Zo zie je nog eens iets wat je normaal niet zou hebben gezien
    de coala opvang was dus geen Autralia zoo dus. Je was er wel in de buurt hè. Maar daar was de.tijd weer te kort voor anders had je nog even kunnen vragen om met een krokodil te worstelen....hahaha
    Op naar je volgend avontuur met je hippie campertje. Zet je airco aan je navigatie en geniet van de kustlijn. Tip..... gewoon je neus achterna.
    Have fun en vanuit het winderige natte koude Eind heel veel liefs van de hondjes en mij.

  • 16 November 2015 - 07:59

    Mam:

    Oh ja en die gids bij de Uluru had misschien het zelfde probleempje als jij......was vast ook de weg kwijt of was vast rechts afgedraaid waar hij links moest gaan....

  • 16 November 2015 - 08:24

    PaP:

    Hoi Mup.

    Wat een verhaal, je maakt wel het een en ander mee maar ja daar ben je uiteindelijk ook voor op vakantie gegaan he.
    Ik lees in je verhaal dat de buschauffeurs daar zo slecht nog niet zijn maar met lief kijken kom je n heel end ;-).
    Dat je een koala beertje vast hebt mogen houden dat zal wel een erg leuk zijn geweest.
    Net een knuffelbeertje zeker he?
    En zolang je nog geen vriend hebt moet je hier maar van genieten maar chlamydia daar zit je niet op te wachten ook niet in Aussie.
    Ja en wat n hitte daar 39 gr maar ik kan je vertellen dat dat beter is dan hier want we staan tot bijna aan onze enkels i h water ha ha
    Ja, en dan om die rots te zien ,hoe heet ie ook alweer gloeridegloeriuloeri ja dat zal wel indrukwekkend zijn geweest want die zie je hier in Limburg niet liggen.
    We hebben wel de Tungelderwell maar dat is toch wel ff wat anders he.
    Heel veel plezier nog op je reis naar Cairns en veel toerplezier met je campertje.

    Take care


  • 16 November 2015 - 12:11

    Irma Jonkers:

    Kei leuk om te lezen Lindsey, knap dat je het allemaal in je eentje toch maar doet. Heel veel plezier nog en grtjes uit Someren. Irma en Tiny

  • 16 November 2015 - 16:17

    Ine Van Berlo:

    Wat je toch weer allemaal memaakt. Mooi zeg

  • 16 November 2015 - 16:28

    Wilma:

    he linske!!!!!!!

    wat leuk dat je dit allemaal mee mag maken,knap dat je overal alleen op afstapt.
    ik wens je heel veel plezier met het campertje en rij voorzichtig denk aan mij!!!!!

  • 17 November 2015 - 09:55

    Shelly:

    klinkt geweldig allemaal, hele fijne vakantie nog en "drive safely"!

    groetjes Shelly en René

  • 20 November 2015 - 18:28

    Ron En Margot:

    Hoi Lindsey!
    Wauw, wat een geweldige avonturen beleef je weer allemaal! En als je regelmatig om 4.00 uur uit bed mag om een hoop moois te bewonderen zal het je straks in Nederland wel ff tegenvallen als de wekker rond een uur of 7 pas gaat, haha!
    Geniet er nog van en we zullen smullen van de prachtige foto's!
    Doei!
    Ron en Margot en Jordi en Yanniek en aanhang

  • 25 November 2015 - 22:44

    Jos & Toos:

    Hoi Lindsey !!!
    Wat leuk om van hier uit Ell een klein beetje mee te kunnen gaan in die reis van jou .
    Geweldig wat je allemaal onderneemt .
    Wij wensen je nog een hele fijne vakantie ,en weer goede reis terug .
    Gr. Jos & Toos xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Back down under

Een maand rondreizen door Australië

Recente Reisverslagen:

29 November 2015

Sand everywhere!

25 November 2015

Finding Nemo

16 November 2015

Hot red centre

10 November 2015

Surf's up, dude!

04 November 2015

Belofte maakt schuld
Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 25863

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: