Belofte maakt schuld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu Belofte maakt schuld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lindsey Jonkers - WaarBenJij.nu

Belofte maakt schuld

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

04 November 2015 | Australië, Sydney

Zo, hier ben ik dan weer. Back in Sydney!
Vandaag precies 3 jaar geleden kwam ik terug van mijn reis in Nieuw Zeeland & Sydney. En was daar zo verliefd geworden op het land en vooral ook deze stad, dat ik mezelf toen heb beloofd dat ik ooit nog een keertje terug zou gaan. Dat dat zo snel zou gaan gebeuren, dat had natuurlijk niemand verwacht. (Inclusief mezelf haha.) Maar belofte maakt schuld hè, dus hier ben ik dan! :D In m'n uppie deze keer. Spannend! Maar wel leuk spannend!

Ik zal even bij het begin beginnen, dan weten jullie ook meteen alles ;)

Mijn zusje en mama waren zo lief geweest om mij naar Schiphol te willen brengen op 2 november. De dag begon al met allerlei berichten op het nieuws dat er verschillende vluchten niet zouden vertrekken in verband met de dichte mist die boven ons landje hing. Maar gecheckt, en met mijn vlucht was niks aan het handje. YES! Dus netjes op tijd vertrokken en zonder al te veel gekke files op Schiphol aangekomen.
Inchecken mocht al, dus op naar de balie. Maar.... Er is dus geen Quantas balie op Schiphol, zo blijkt. Huh?! Wat?! Maar ik vlieg toch met Quantas?! Na wat navraag te hebben gedaan, is het een combi vlucht met Emirates en heb ik dus blijkbaar een heel fout vluchtnummer op mijn reisgegevens staan. Maar oké, Emirates it is. Op naar hun balie. En wat blijkt daar?! Dat ik 2 keer een visum voor Australië zou hebben. Eentje die goed is en waarop ik het land binnen mag, en eentje waarbij ik er niet in zou komen. De jonge man aan de balie krijgt er maar geen goeie van gemaakt en dus gaat zijn chef wel even met Australië zelf bellen. Best tof dat ze dat voor mij speciaal doen. (Of laat me dat maar denken dat ik speciaal ben haha.) Goed nieuws! Het is geregeld en ik mag het land in!
Maar eerst nog maar even een "stukje" vliegen hè.

Dus na mam en Joy uit te hebben gezwaaid, kan ik op naar de douane. DRUK! So hey! Maar ja, geduld is een schone zaak, zeggen ze wel eens. ;) Braaf gewacht en door die lange tijd in de wachtrij, kan ik dan ook meteen gaan boarden. Eenmaal in het vliegtuig geïnstalleerd, is iedereen klaar voor vertrek. Behalve het vliegtuig zelf. Haha. Technical issues, krijgen we te horen. Maar na een 40 minuten extra te hebben gewacht, kunnen we dan eindelijk vertrekken. Op naar mijn tussenstop op Dubai.

Daar aangekomen, beginnen we de dag meteen met een sprintje. Omdat het vorige vliegtuig dus vertraging had opgelopen, had ik in totaal 10 min om van het ene vliegtuig in het andere te komen. Eigenlijk niet echt haalbaar dus, maar laat daar een mevrouwtje staan die mij en wat medepassagiers op een pittig tempo keurig door de douane wist te loodsen. Daarna nog een extra bagagecheck (god weet waar dat dan weer goed voor was?) en ik zit weer keurig op mijn stoeltje. Naast me heb ik, net zoals op de vorige vlucht trouwens, normale mensen zitten!! Ja echt! Ik wist niet dat het kon haha! Ook al is de mevrouw echt naast me aan het oefenen voor spook denk ik later, want ze heeft bijna de hele vlucht met een deken over haar hoofd gezeten haha. Koekoek! ;) 12.000 km in iets meer dan 13 uur later, kom ik aan in Sydney.

En dan ben ik weer bij nu. In mijn hostel in Sydney harbour. Ik ben vandaag lekker op pad geweest. Langs de harbour bridge gelopen, het opera house gezien, door de Royal botanic gardens gewandeld en had ik ineens geen flauw benul van waar ik me op dat moment ergens in Sysney begaf haha. Oepsie! Aangezien ik geografisch gehandicapt ben, stond ik daar ook niet van te kijken trouwens haha. ;) Maar toch ga ik op mijn (niet zo heel goede) richtingsgevoel af en kom na een heel eindje wandelen toch weer bij mijn hostel uit! Jeeeeej! Het weer was vanochtend al niet geweldig (Lees: regen afgewisseld met miezer) maar deze middag is het al helemaal niks meer. (Lees: nog meer en hardere regen en windstoten) Dus dat word binnen blijven. Tijd om mijn blog te schrijven. Hier issie dan!

Morgen nog een dagje Sydney (inclusief regen) en dan ga ik leren surfen! Jeeeeej!

Ik hou jullie op de hoogte! Tot snel!

Xx Lins

  • 04 November 2015 - 12:44

    Cindy:

    Ha Lins,
    Balen van het weer, maar toch liever regen in Sydney, dan stralend weer in Limburg....( hihi)
    Hoe lang ben je van plan in Sydney te blijven en kan je al een tipje van de sluier lichten over je reisplan?
    Brings back good memories!
    Geniet mate!

  • 04 November 2015 - 12:49

    Mama:

    Hallo meis, gelukkig heb je die lange reis weer achter de rug, en die mevrouw naast je zat misschien nog in de haloween fase......
    Jammer dat het weer even niet mee zit maar dat komt later wel goed. En nogmaals links is de kant waar je duim rechts zit he, alhoewel zelfs dat voor je moeilijk is. Makkelijker is nu, links is waar de auto's in je vakantieland rijden.. ook jij straks. Geniet van je dagen in het mooie Sydney en dan
    op naar het surfen. Wij vieren vandaag de verjaardag van je zus. Ze weet inmiddels dat ze een cadeau krijgt dat Fred heeft uitgezocht....alleen nog niet wat het is. Niet verklappen dus.
    Enjoy en als je die cameraploeg van masterchef Australië tegenkomt doe ze de groeten.
    Liefs mama.

  • 04 November 2015 - 13:06

    Michel:

    Hoi Lindsey,

    goed te lezen dat je goed daar bent gekomen ! na wat hindernissen, beter nu regen en de rest van je tijd lekker zonnig, maak er een waanzinnige tijd vanen sux-6 met het leren surfen ,Gr Michel

  • 04 November 2015 - 13:46

    Hanny:

    Hoi dappere dodo,

    Fijn te lezen dat je goed bent gearriveerd in Sydney. Heb er hele fijne dagen en veel succes met het leren surfen.
    Kei fijne reis nog, groetjes Hanny G, neet vanne kleijer.

  • 04 November 2015 - 14:47

    Joy:

    Hi sister,

    Jouw reis verliep beter zo te horen dan die van mam en mij en wij hoefde alleen naar schiphol, parkeren, jou afzetten en terug naar de parkeerplaats om naar huis te rijden... verdwalen zit in de familie denk ik ;)

    Al 2x een proficiat voor mij, 1x in australie en 1x ook vanuit australie maar nederlandse tijd, ikvoel me echt jarig!! Wanneer jenterug komt vieren we mijn bday nog wel een x vind ik echt niet erg :)

    Hele fijne vakantie nog en wij halen tante pepper wel een aantal x om samen te gaan wandelen!!

    Liefs, Joy
    en ook Glenn & Mike

  • 04 November 2015 - 16:05

    Shelly:

    Fijn dat je goed bent aangekomen in Sydney en die regen kom je ook wel overheen, je hebt nog alle leuke dingen voor de boeg en dan kun je die regen maar gehad hebben. Denk je er wel aan met surfen dat je met wat kleine golfjes begint ,gewoon om ff te wennen voor het grote werk!!!

    Geniet van je vakantie !

    groetjes Shelly

  • 04 November 2015 - 17:32

    Pap:

    Hoi Mup,

    Fijn dat je heenreis al voorspoedig is verlopen op wat hindernissen na.
    Maak er een te gekke vakantie van en geniet van je maand Australie.
    Wij doen hier het werk wel dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    Ook houden we je verhalen die je meemaakt natuurlijk bij.
    Wij zitten nu op de verjaardag van je zus en gaan zo aan de pizza beginnen en daarna natuurlijk aan de vlaai.
    Ik wens je heel veel succes met je surfkamp maar voor zón sportieve meid is dat geen enkel probleem.

    Take Care and have a lot off fun

    dikke knuffel en xx van je Vader.

  • 04 November 2015 - 17:56

    Mirjam Sieben:

    Hoihoi!

    Leuk om te lezen! Heel veel plezier daar. Hoe lang blijf je?

    Gr's Mirjam Sieben

  • 04 November 2015 - 19:53

    Jan:

    Have fun en geniet er van Lins!!

  • 04 November 2015 - 22:31

    Johan En Truus Beerens:

    Hoi Lindsey leuk om te lezen hoe het je verder gaat en die regen gaat wel voorbij geniet van je geweldige reis! groetjes

  • 04 November 2015 - 23:04

    Marja Everaerts:

    Hallo Lindsey
    Fijn dat je goed bent aangekomen naar zo'n lange verre reis.
    En wat een avontuur zeg helemaal in je eentje!!
    Jammer dat het weer niet zo mooi is,terwijl we hier in Weert heel mooi weer hebben.
    En dan leren surfen leuk hoor,succes ermee.
    En trouwens leuk om je reisverslag te lezen.
    Groetjes uit Weert mam van Fleur.

  • 05 November 2015 - 10:07

    Michelle Jonkers:

    Hè linske, wat leuk om te lezen! Geniet er lekker van! Heel veel plezier nog Xx

  • 05 November 2015 - 14:56

    Carola:

    Hoi Lindsey,
    Leuk dat ik gisteren bij Peter en Lieke was en we het meteen over jou hadden! Heb je nu weer gevonden. Ik kan het me helemaal voorstellen hoe je daar bij het Opera House loopt, zalig! Alleen voor dat weer had je beter hier kunnen blijven ;)
    De zon komt nog!
    En blijf schrijven he? groetjes!

  • 06 November 2015 - 10:25

    Jenneke:

    Hoi Lindsey,

    Lekker!!!, ik leest dat je van nat worden houdt, maar nat bij surfen is toch leuker en prettiger.
    Geniet ervan we kijken uit naar je volgende blog. ;->

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Back down under

Een maand rondreizen door Australië

Recente Reisverslagen:

29 November 2015

Sand everywhere!

25 November 2015

Finding Nemo

16 November 2015

Hot red centre

10 November 2015

Surf's up, dude!

04 November 2015

Belofte maakt schuld
Lindsey

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 25866

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 26 September 2017

Amazing Africa

02 November 2015 - 30 November 2015

Back down under

02 November 2013 - 23 November 2013

Zusjes in Thailand

21 September 2012 - 04 November 2012

Mijn reis down under en in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: